Jump to content

Myyty: Kuota K-Factor -huippukilpapyörä, Campagnolo Record!


rollthrough

Recommended Posts

Hiilikuituinen aero-muotoiltu Campagnolo Record -varusteltu hiilikuitukampinen huippumaantiepyörä edullisesti - Hintaa laskettu jo 1 630 eurolla - Pyörällä palautusoikeus

Hanki tästä erittäin edullisesti hiilikuituinen Kuota K-Factor. Kyseessä on vähän käytetty, erittäin hyvässä kunnossa oleva, kevyt huippumaantiekilpapyörä. Pyörä edustaa maantiepyörien suunnittelun ehdotonta huippua. Kuotan monokokki 12K -hiilikuituteknologia tekee rungosta keveän, erittäin jäykän ja siten nopean ajettavan. Samalla kuitenkin hiilikuitu materiaalina vaimentaa tärinää ja tekee siten ajosta nopeuden lisäksi muutenkin miellyttävämpää verrattuna alumiinirunkoisiin maantiepyöriin. Tärinänvaimennus toimii ja se on havaittavissa esimerkiksi ajettaessa mukulakivetyksellä, nimenomainen pyörä on kovillakin rengaspaineilla yllättävän mukava niinkin epätasaisella alustalla.

Italialainen Kuota on arvostetuimpia maantiepyörävalmistajia ja on erityisesti erikoistunut aika-ajopyörien tekemiseen.

K-Factor runko on rakennettu minimoimaan ilmanvastus ja siten pyörä soveltuu erinomaisesti aika-ajopyöräksi, kun lisää vain aika-ajo- tai triathlon-tangon, niin pyörä on kisavalmis joko aika-ajoon tai triathlon-kisoihin.

Pyörä on varustettu Shimanon Dura-Ace-lippulaivaosasarjankin monen mielestä yläpuolelle asettuvalla Campagnolo Record -osasarjalla. Record on tehty hiilikuidusta ja titaanista. Recordia ovat jarrukahva-vaihteensiirtäjät, jarrut, navat, rataspakka, ketju, etu- ja takavaihtaja. Record-napoihin on liitetty Colnagon vanteet.

Hiilikuitua ovat niin ikään Bontrager Race X Lite -kammet keulan ja rungon ohella. Satula on titaanikiskoinen Selle San Marco Era, satulatolppa Oval Concepts.

Kuotan sivuilta:

KOSM, Kuota Optimized Shape Management

Progressive dimensioning in tubing sections, size by size differentiated lamination.

HPT, High Power Transfer

Maximum power transfer, oversize BB moulded.

KMC, Kuota Monocoque Contruction

One piece monocoque front triangle.

Pyörää voi tulla kokeilemaan paikan päälle Ouluun. Pyörän kiihtyminen ja käsiteltävyys ovat kokemisen arvoisia.

Huomaa, että pyörällä on talviaikaan hyvä harjoitella harjoitusvastuksen tai rullien avulla. Nykyäänhän saa edullisesti hankittua hyvänkin paketin, tässä esimerkki:

http://www.suomenurheilupyora.fi/product.php?loc_id=1020

MALLI

Kuota K-Factor

RUNKO

Kuota K-Factor, 12K monocoque (frameset ~1400 €)

KEULA

Kuota K-Factor, 12K

KAMMET JA RATTAAT

Bontrager Race X Lite Carbon, rattaat 53/39 (~260 €, sis. keskiön)

KESKIÖ

Bontrager Race X Lite

VAIHDEVIVUT-JARRUKAHVA, OIKEA

Campagnolo Record, carbon, titanium (yhteensä ~325 €)

VAIHDEVIVUT-JARRUKAHVA, VASEN

Campagnolo Record, carbon, titanium

TAKAJARRU

Campagnolo Record, dual pivot, titanium (yhteensä ~300 €)

ETUJARRU

Campagnolo Record, dual pivot, titanium

TAKAVAIHTAJA

Campagnolo Record, carbon, titanium (318,25 €)

ETUVAIHTAJA

Campagnolo Record, carbon, titanium (99 €)

RATASPAKKA

Campagnolo Record, 12-25 (281,84 €)

KETJU

Campagnolo Record (59,95 €)

ETUNAPA

Campagnolo Record (~160 €)

TAKANAPA

Campagnolo Record (~160 €)

ETUVANNE

Colnago by Amrosio

TAKAVANNE

Colnago by Amrosio

OHJAINLAAKERI

FSA, carbon

OHJAINKANNATIN

BBB, 115 mm, 31,8mm

OHJAUSSARVET

Bontrager Race Lite, 31,8 mm

SATULATOLPPA

Oval Concepts

SATULA

Selle San Marco Era, titanium rails

VANTEET

Colnago by Amrosio

ETURENGAS

Vittoria Rubino, 700x23c

TAKARENGAS

Vittoria Rubino, 700x23c

KOKO

Large, 55-58 cm

HINTA

Nyt vain 1540 €, aiemmin 3170 €

Pyörä on juuri käynyt n. 180 euron huollon, mm. gripit vaihdettiin.

Pyörän yhteydessä on mahdollisuus tarvittaessa ostaa Look KEO -lukkopolkimet 15 euroon. Halutessaan voi ostaa vaihtoehtoisesti myös CrankBrothers Eggbeater 4Ti -polkimet.

Pyörässä ei ole yhtään murtumaa, lommoa, halkeamaa tai muutakaan rakenteellista vauriota, ylipäätänsä pyörä on hyvässä kunnossa kuten alla olevista kuvistakin voi päätellä.

Pyörä on paitsi kovan luokan ammattilaistason kisakone, myös erittäin tyylikäs kokonaisuus mustaa, valkoista ja hopeaa.

P1200961.JPG

P1200977.JPG

P1210369.JPG

Geometria:

Kuota%252520K-Factor%252520-%252520Geometry.png

Katso kuvat:

https://picasaweb.google.com/rollthrough/KuotaKFactor?authuser=0&authkey=Gv1sRgCPiJ9c6zo_ve9gE&feat=directlink

Pyörä on sarjanumeroitu, rungossa on tunnistelevy. Mukaan tulee kuitti ostosta.

Osta tästä nyt huippuvarusteltu, ylemmän pro-luokan erittäin kevyt, tyylikäs, hiilikuituinen Kuota K-Factor -kilpamaantiepyörä edullisesti.

Pyörää voi tulla kokeilemaan paikan päälle Ouluun. Pyörästä on mahdollista saada live-videokuvavahvistus ennen maksun suorittamista, jos ei pääse paikan päälle todentamaan pyörän kuntoa.

Pyörällä on kahden arkivuorokauden palautusoikeus. Lisäksi voin lähettää pyörän bussiennakolla, jolloin maksat pyörän kokonaisuudessaan vasta sen vastaanottaessasi. Osta siis riskittä!

Postitus ja maksu:

Postituskulu Suomeen Matkahuollon kautta 25 €.

Matkahuollon bussiennakko käy myös mainittujen lisäksi. Siitä muodostuu 7,20 euron lisämaksu. Toimitettaessa pyörä bussiennakolla se maksetaan vasta vastaanotettaessa, täten tietysti ei muodostu etukäteismaksusta muodostuvaa periaatteellista riskiä.

Muussa tapauksessa nouto tai rahat tilille, pyörä Matkahuoltoon. Matkahuoltohan kuljettaa pyörän sitten ajokuntoisena perille noin vuorokaudessa. Suojaan pyörän ennen kuljetukseen laittamista.

Postipaketilla tai postiennakolla lähetettäessä kulut sovitaan erikseen.

Hakusanat:

Maantiepyörä, kilpapyörä, maantiekilpapyörä, kilpamaantiepyörä, road-pyörä, maantiepolkupyörä, kilpuri, kisapyörä, polkupyörä, pyörä, aika-ajopyörä, tt-pyörä, tri-pyörä, triathlon-pyörä, bike, bikes, bicycle, bicycles, harjoituskilpapyörä, harjoituskilpuri, harjoitusmaantiepyörä, maantieharjoituspyörä, pyöräily, kilpapyöräily, rd-pyörä, rd, road bicycle, road cycle, rd cycle, racing bicycle, racing bicycle.

Link to comment
Share on other sites

  • Viestejä 38
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Tervehdys!

Siirtyminen maantielle on aluillaan ja hankinnassa ensimmäinen kunnon mankeli. Kun en aiemmin ole saitilla vieraillut, niin kirjauduin jäseneksi ja selailin Kuota- mainoksesi lisäksi rinnalla läpi pari muuta kohdettasi niihin liitettyine kommentteineen. Jotkut tuntuvat pitävän myyntitouhuasi kovin epäilyttävänä....vähän tyyliin "ostaisitko tältä mieheltä käytetyn auton". Pyörien alkuperä kestää siis kuitenkin päivänvalon??

Koska olen aidosti kuitenkin kiinnostunut tästä Kuotasta ja käytetty on minulle aito vaihtoehto, niin vähän kyssäriä:

- Pyörän ikä (=vuosimalli)???

- Pyörän historia - mistä se on myyntiin kulkeutunut???

- Vanteet?? Colnagoa Kuotassa?

Link to comment
Share on other sites

Jos pyörässä on pystyputki vähän pystymmässä eli penkki etempänä, voinee asiaa kompensoida siirtämällä satulaa taaksepäin tai hankkimalla satulaputken jossa on isompi offset eli satulan kiinnityskohta taaempana. Mutta pyörä lienee tarkoitettu triathlonistille ja ajettavaksi aika-ajoasennossakin...eihän se myyntihypetys ole kielletty, mutta tietysti ilmoituksessa jäi kaipaamaan tarkempaa tietoa noista kiekoista, mallia ja painoa lähinnä. Ambrosio tekee myös ihan "taviskiekkoja", eli ovatko linjassa record osasarjan kanssa (joka siis ei ole super record?)

Onko K-factor ylimmän pro-luokan runko, voidaan olla montaa mieltä, mutta varman ihan hyvä silti :)

Link to comment
Share on other sites

Ihan reilun pelin mukaan toimin, jos pyörän haluaa palauttaa, niin niin voi tehdä. Tarjoan vielä mahdollisuuden maksaa pyörä bussiennakolla, jolloin pyörä maksetaan kokonaisuudessaan vasta vastaanotettaessa. Jos jotakin ilmoituksesta poikkeavaa ilmenee, vastaan huoltokustannuksista, jos pyörää ei palauta.

Setbackillä tuon tosiaan saa taemmaksi, jos tarvitsee. Itse toki ajaisin normaalisti vieläkin etempänä.

Pyörä on hankittu Britanniasta, on ollut Andy McKinlayn käytössä (pyörässä on ollut ko. nimen mukainen maalaus). Kyseessä on

skotlantilainen pro-pyöräilijä. http://www.ayrshirepost.net/ayrshire-sp ... -22621588/

Colnagon vanteissa lukee light alloy, ETRTO on 622 x 13. Ihan vaikuttaisi asiallisilta vanteilta. Noihin napoihinhan saa toki vaihdettua vanteet, jos esim. haluaa hieman syvemmät kehät. Vanteethan ovat aivan eri hintaisia kuin kokonaiset kiekot, navat maksavat.

Kyseessä on tt-runko, joka kuitenkin hyvin soveltuu maantiekäyttöön. Jos haluaa ostaa pyörän, jolla sitten voi hyvin osallistua aika-ajokisoihin, niin tähänhän vain lisäämällä aika-ajotangon saa pätevän pelin ko. käyttöön. Rungon paino on vain 1320 grammaa, joka on aika-ajorungoksi erittäin kevyt, käy erinomaisesti siten myös normaaliksi maantierungoksi, on vain aerodynaamisempi ja jäykempi, siten normaalia maantierunkoa parempi. Specialized Venge onkin esimerkki aero-tyyppisestä maantierungosta ja koko ajan kehitys on ollut enemmän aero-tyyppisen rungon suuntaan. Vuosimalli on joko 2006 tai 2007 (2007:lle on erilaisia maalauksia).

Link to comment
Share on other sites

Guest
Viestiketju on suljettu. Sisältö on puutteellista tai sääntöjen vastaista.

×
×
  • Luo uusi...