Jump to content

Canyon Grand Canyon CF 6.9 2016 29 XC-pyörä, M, Espoo


1muri

Recommended Posts

Merkki: Canyon

Malli: Grand Canyon CF 6.9 2016

Lyhyt kuvaus: 29 XC-pyörä

 

Rungon koko: M

 

Kuvaus: Canyon Grand Canyon CF 6.9 2016, M-koko

Myyntiin XC-fillari, joka on itselläni ajanut gravel-fillarin asemaa ennen moisten vekottimien yleistymistä. Hankin aikoinaan maantiepyörän oheisharjoittelukäyttöön, mutta lonkan hajotessa piti vaihtaa fillarin ajoasento pystympään. Tämä Canyon hankittiin siis tilalle parin kesän ajaksi harjoitusvehkeeksi, ajon koostuessa hiekka- ja asfalttiteistä. Opinnot veivät huomioni vuodesta 2017 eteenpäin, jolloin fillari seisoi vuoteen saakka 2019 käyttämättömänä vuosittaisia huoltoja lukuunottamatta.

Muutaman vuoden tallissa seisomisen jälkeen pyörällä on parina viime vuonna ajettu taas hieman aktiivisemmin, mutta tämä ei näe tarpeeksi käyttöä viemäänsä tilaan nähden. Polkuja fillari ei ole parin sadan metrin siirtymiä enempää nähnyt, niihin on ollut eri vehkeet.

Kokonaisuudessaan fillari on pirun siistissä kunnossa ikäisekseen, suurin kauneusvirhe on rungon alaputkessa, johon onnistuin saamaan naarmua nojatessani pyörän tauolla isoon kiveen. Tästä kuva ohessa. Alkuperäinen satula myös hieman halkeillut nahastaan, mutta tämä ei ainakaan itseäni häiritse ajaessa. Kaikista ihmeellisin ongelma on takavanteen pieni heitto, huomioiden, ettei pyörällä ole jalkakäytäville hyppimistä rajumpaa ajoa tehty. Käytin vanteen rihdattavana ja heitto pieneni olemattomaksi, eikä enää ainakaan itseäni häiritse. Rihtauksen pitäisi kestää, mutta alumiininipat voivat haitata useamman rihtauskerran tekemistä. Jossain vaiheessa voi siis joutua vanteen rakentamaan uusiksi, jos heiton onnistuu saamaan takaisin poluilla riehumalla. Omalla ajollani vanne on pysynyt suorana rihtauksen jälkeen.

Keulaan tein loppukesästä 2021 “alajalkahuollon”, eli keula sinällään ok-kunnossa. Tähän malliin ei varsinaista alajalkahuoltoa ole. Käytännössä tein siis saman prosessin, kuin muillekkin moderneille Rokkarin ja Foxin keuloille alajalkojen osalta. Täyshuolto kannattaa tehdä jossain vaiheessa varsinkin, jos fillarilla aikoo ajaa enemmän maastoajoa. Itse en ajojen keveyden ja vähäisyyden vuoksi ole vielä nähnyt tarvetta täydelle huollolle.

Alla komponentteja Canyonin listauksesta. Ketju on juuri vaihdettu uuteen KMC:n ketjuun.

**ETUHAARUKKA** FOX PERFORMANCE 32 FLOAT 29 100 FIT REMOTE 15QR 1,5T

**OHJAINLAAKERI** CANE CREEK 40

**TAKAVAIHTAJA** SHIMANO DEORE XT

**ETUVAIHTAJA** SHIMANO DEORE XT, llS

**VAIHDEVIVUT** SHIMANO DEORE XT, llS

**JARRUT** SHIMANO DEORE XT

**TAKARATTAAT** SHIMANO DEORE XT, llS

**KIEKOT** DT SWISS X 1700 SPLINE TWO

**RENKAAT** CONTINENTAL X-KING RACESPORT. 2,2

**KAMPISARJA** SHIMANO DEORE XT, llS

**OHJAINKANNATIN** IRIDIUM

**OHJAUSTANKO** IRIDIUM

**KÄDENSIJAT** ERGON GAl EVO

**SATULA** IRIDIUM

**SATULATOLPPA** IRIDIUM

Lisähinnasta voin heittää mukaan käytännössä uuden, eli pari kertaa ajetun Schwalben Racing Ray ja Racing Ralph-kombon.

Polkimet eivät kuulu kauppaan. Mieluiten nouto Espoosta.

Hintapyyntö: EUR 950, tarjoa ihmeessä jos hinta ei natsaa.

 

Hinta: EUR 950

 

Paikkakunta: Espoo

Maakunta: Uusimaa

 

Yhteystiedot: Yksityisviesti

 

IMG_4431.jpgIMG_4437.jpgIMG_4439.jpgIMG_4440.jpgIMG_4441.jpgIMG_4443.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Liity keskusteluun!

Voit kirjoittaa nyt ja rekisteröityä myöhemmin. Jos sinulla on jo käyttäjätunnus, kirjaudu sisään käyttäksesi tiliäsi.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muotoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Luo uusi...