Jump to content

Canyon Torque CF 7.0 2020 27.5, L, Espoo


1muri

Recommended Posts

Merkki: Canyon

Malli: Torque CF 7.0 2020

Lyhyt kuvaus: 27.5

 

Rungon koko: L

 

Kuvaus: Nyt saatavilla hauska freeride fillari, joku voisi 2020-luvulla viitata tähän jopa super endurona. Häilyvät rajat omasta mielestäni. Toki 27.5 tuumaiset renkaat ja suhteellisen lyhyt geometria viittaavat enemmän hauskanpitoon, kuin kieli vyön alla kelloa vastaan taisteluun. Itse kuitenkin olen tällä painanut menemään myös arkilenkit Espoon keskuspuistossa, eli suhteellisen monipuolinen laitos on kyseessä, vaikken ehkä XC-kisoihin lähtisi ainakaan nykyisellä rengastuksella itseään kiduttamaan. Parkissa fillari taas on kuin kotonaan, varsinkin huomioiden Suomen syheröiset parkit pienine korkeuseroineen.

Pistän tämän myyntiin, koska uusi fillari odottelee ajoa, eikä varastossa enää ole tilaa useammalle vehkeelle. Syy päivitykseen? En itsekään tiedä. Kai se vaihtelu vaan virkistää, tai niin ainakin uskottelen itselleni - vanhassa fillarissa ei itsessään ole mitään vikaa.

Tämä yksilö on rakastavasta kodista ja saanut osakseen huolenpitoa. Täydellisen toimivassa kunnossa, eikä mitään ajoa haittaavia vikoja ole nähtävissä nykyisellään. Kuitenkin olisi turha väittää, ettei fillari olisi nähnyt ajoa ja saanut siihen liittyviä taisteluarpia. Kunto on siis selkeästi käytetty, kulumaa kertyy maastossa suhteellisen nopeasti. Fillari saapui itselleni 2020 kesän puolivälissä ja näki kesät 2020-2021 kesäkuukausien (Kesä-Elo) verran noin kerran viikossa ajoa, eli kilometrejä ei ole kertynyt liiemmälti muun elämän viedessä liikaa resursseja ajeluilta.

Huoltojen puolesta tärkeimmät, eli iskarit on huollettu 50h huoltojen osalta kaksi kertaa, eli noin 35h ajeluiden jälkeen. Viimeisin huolto tehty loppukesästä 2021 ja näyttäisi ajopäiväkirja vielä 20-30h ajelua ennen seuraavaa kannun tai alajalkojen huoltoa. Täyshuolto on varmasti molempiin jossain vaiheessa ajankohtainen, mutta ainakin yhden alajalkahuollon tekisin itse ennen sitä.

Isoja päivityksiä ei fillariin ole osien muodossa tehty. Keulasta ja iskarista on decal-tarrat otettu pois, sillä omaan makuun kokomusta pyörä näyttää paremmalta, eli ne joutuu uusimaan jos moiset fillariin haluaa takaisin.

Koska fillari ei ole uusi, yritin listata tähän mahdollisimman kattavasti kaikkea, mitä se elämänsä aikana on kohdannut ja mitä mahdollisia puutteita joutuu mahdollisesti jossain vaiheessa huoltamaan tai vaihtamaan.

Kulumat/viat (yritetty saada kuvissa näkymään):

- Canyonilla on käytössä taka-akselin pikalinkku, jossa itse vipuvarsi painetaan piiloon akselin sisään. Itse akseli on täysin jiirissä, mutta isoin vika on taka-akselin pikalinkusta kulunut pieni kuminystyrä, joten linkkuun on lisätty kerros teippiä paksuntamaan kahvan päätä. Muuten linkku saattaisi ajaessa sylkäistä vivun ulos heilumaan
- Alkuperäinen takavanne hävisi tappelun kiven kanssa ennen, kuin tunnustin, että insertit ovat hyvä juttu. Tämä uusittu loppukesästä 2021 uuteen samanlaiseen E1900:seen. Ainoa ero on, että kuluttajille ei näköjään löytynyt OEM:ää vastaavaa 6-bolt versioita, joten tässä yksilössä jarrulevyn kiinnitys on centerlock. Mukana kuitenkin tuli adapteri, jolla saa 6-bolt levyt kiinni. Ainakin omassa ajossa adapteri toiminut täydellisesti. Onpahan ainakin tuoreet laakerit vanteessa
- Rungossa itsessään ei ongelmia, mutta alaputken muovinen suoja, josta kaapelit ja jarruletku reititetään, on ottanut parissa kohdassa vähän osumaa. Luultavasti kivi on lentänyt juuri sopivasti, jolloin pieni pala kulmasta on lohjennut. Alempana kivi aiheuttanut muovisuojaan puoleestaan pienen murtumaan. Näissä ei mitään muuta kuin kosmeettinen haitta
- Keulaan on tullut lokasuojasta naarmua. Naarmuja ei tietenkään itse liukuputkissa, eli kosmeettista haittaa alajalkojen reunoissa. Alajaloissa myös joitain naarmuja kivistä
- Hissikapuloista jälkiä sekä dropperissa, että hieman tangossa. Vaikka kuinka olen yrittänyt teippailla sisureita kapuloilta suojaamaan, vähitellen niistäkin ankkurit ovat nitkutelleet läpi.
- Vaihtaja toimii, mutta ottanut hittiä reitin varrelle osuneista kivistä ja kannoista. Itse en koe hissipyöräilyyn tälle tarvetta uusia, mutta varmasti uusi vaihtaja tulee jossain vaiheessa ajankohtaiseksi. Häkki siis hieman vääntynyt, mutta toimii normaalisti.
- Puhjenneista renkaista lentänyttä litkua löytyy ajovaatteiden lisäksi näköjään joistain kohdista fillaria, vaikka olen sen yrittänytkin aina putsailla mahdollisimman nopeasti
- Rungon laakerit varmasti pitää tsekkailla jossain vaiheessa huomioiden Suomen sääolot

Alkuperäiseen vaihdettu:

- Jarrupaloja kulunut luonnollisesti, tällä hetkellä tuoreehko setti alla, edessä Trickstuffin Power ja takana DiscoBrakesin metallipalat. Mukaan voin kaivella varastosta paloja, eikä nykyisiä ainakaan hetkeen joudu vaihtamaan
- Edessä ja takana hyvässä kunnossa olevat Schwalbet: Magic Mary Ultra Soft Super Gravity ja Big Betty Soft Super Gravity. Näillä ajettu muutama kerta, eli elämänsä alkupuoliskolla ovat molemmat
- Edessä ja takana Mr. Wolffin Banger insertit vanteita suojaamassa
- Litkut ja venttiilit mukana. Magic Milkkiä, takana stydimpää litkua
- Takajarru takuuna uuteen Code R - alkuperäisen bite point vaelsi ja tätä selviteltiin pitkään Canyonin kanssa. Nykyinen pelaa hyvin
- Ketju vaihdettu KMC:n ketjuun, kun alkuperäinen päätti vääntyä yhden linkun osalta

Alla Canyonin omia speksejä fillarista, osa voi erota hieman nykykunnosta, huomioi yllä kuvatut muutokset. Polkimet eivät sisälly kauppaan.

### Frame

- Frame
- Canyon Torque CF
- Material: Carbon
- Travel: 175 mm
- Axle Dimension: 12 x 148 mm
- Brake Mount: Post Mount 180
- Rear Shock
- Super Deluxe Select+ RT
- Suspension Fork
- RockShox Lyrik Select+

### Drivetrain

- Rear Derailleur
- SRAM GX Eagle
- Chainguard
- e*thirteen TRS+ ISCG05
- Shift Lever
- SRAM GX Eagle Trigger 12s
- Cassette
- SRAM XG-1275 Eagle 10-50 12s
- Crank
- Truvativ Descendant 6K AL DUB 32T
- Bottom bracket
- SRAM BSA DUB

### Brakes

- Disc Brake
- SRAM Code R
- Disc Brake
- SRAM Code R
- Brake Rotor
- SRAM Centerline, 180mm
- Brake Rotor
- SRAM Centerline, 200mm

### Wheels

- Wheel
- DT Swiss E 1900
- Rim Material: Aluminium
- Inner Width: 30 mm
- Weight: 945 g
- Wheel
- DT Swiss E 1900 XD
- Rim Material: Aluminium
- Inner Width: 30 mm
- Freewheel: 3 Pawl
- Weight: 1060 g
- Thru Axle
- Canyon Quixle
- Material: Aluminium
- Built-in dimension: 12 x 148 mm
- Lever: Integrated

### Cockpit

- Stem
- Canyon G5
- The
Canyon G5 stem (40mm extension) is both incredibly strong and
beautifully designed.
- Handlebar
- Canyon G5 Riserbar
- Our
aluminum G5 Riser bar offers the perfect combination of width (780mm)
and rise.
- Grips
- Canyon G5 Grips

### Seat

- Saddle
- SDG Circuit MTN
- Seatpost
- Iridium Dropper

Hintapyyntö: EUR 2 500, mieluiten nouto Espoosta

 

Hinta: 2 500€

 

Paikkakunta: Espoo

Maakunta: Uusimaa

 

Yhteystiedot: Yksityisviesti

 

IMG_3540(1).JPGIMG_3524(1).JPGIMG_3549(1).JPGIMG_3534.JPGIMG_3547(2).JPGIMG_3546(2).JPGIMG_3545(2).JPGIMG_3541.JPGIMG_3542.JPGIMG_3544(1).JPG

 

Link to comment
Share on other sites

Liity keskusteluun!

Voit kirjoittaa nyt ja rekisteröityä myöhemmin. Jos sinulla on jo käyttäjätunnus, kirjaudu sisään käyttäksesi tiliäsi.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muotoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Luo uusi...