Jump to content

MYYTY - VARATTU..Ultegra 6770 di2 kahvat


Hyle

Recommended Posts

En ala sen enempää väittelemään asiasta mutta käsitääkseni kahvoissa ei ole mitään älyä vaan pelkät napit jotka ohjaa vaihtajia jossa on sitten se viisaus montako vaihdetta löytyy. Mutta voin olla täysin väärässä joten toimivat varmasti 6770 sarjan vaihtajien kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Olet Hyle väärässä. Jokaisessa Di2 komponentissa on siru, joka ohjaa laitteen toimintaa. Jokaisen komponentin firmwaren voi päivittää erikseen. Shimano älysi jossain vaiheessa, että tekee bisneksille hallaa, jos uusia ja vanhoja Di2 osia voi vaihdella ristiin. Näin ollen uusimmat firmwarepäivitykset ikään kuin "pilaavat" tämän yhteensopivuuden. 6770 kahvat toimivat 6870 kanssa, mikäli niissä on alkuperäinen firmware, jonka numeroa en nyt muista. 

 

Sen voi downdreidata, mutta siihen en enää anna ohjeita.

Link to comment
Share on other sites

Asia ei minulle varsinaisesti kuulu, mutta laitan nyt kuitenkin oman lusikkani soppaan...

 

6770 kahvat toimivat 11-speedin vaihtajien kanssa, myös uusimmilla firmiksillä. Asian voi tarkistaa Shimanon E-tube Projectin sivuilta compatibility charteista: http://e-tubeproject.shimano.com/guide/#guide_list

 

Voin vahvistaa tämän myös käytännön kokemuksella. Olen konvertoinut 2x10 fillarin 1x11 vaihteistoon ostamalla ainoastaan uuden taka-vaihtajan ja päivittämällä akun (+ muut komponentit) uusimpaan firmikseen.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos Juice tiedosta. Minulla eivät toimineet ristiin, sanoo shimano guide mitä tahansa. Ja viitaten moniin (myös kansainvälisiin) keskusteluketjuihin, niin en ole ollut ainoa. Pitääpä päivittää komponentit ja kokeilla uudemman kerran. Ehkä sitä viisastuu itsekin. Komponentteja on laatikot pullollaan. Voisiko kysymys olla siitä, että yhdistelmä vaatii samalla uusimman mallisen akkukotelon? Kellarissani on yksi 6770 vaihteistolla varustettu ja toinen 6870:lla kasattu pyörä. Mutta kuten jo sanoin, minulla eivät toimineet ristiin syystä tai toisesta.

 

Link to comment
Share on other sites

Liity keskusteluun!

Voit kirjoittaa nyt ja rekisteröityä myöhemmin. Jos sinulla on jo käyttäjätunnus, kirjaudu sisään käyttäksesi tiliäsi.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muotoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Luo uusi...