Jump to content

Myyty: Scott Spark RC -superpyörä SRAM XX 2x10 $8250! 9,5kg!


rollthrough

Recommended Posts

$8250-hintainen ylimmän pro-luokan hiilikuituinen, Sram XX -osilla ja TwinLoc:lla varustettu 9,5 kg:n XC-trail-maraton-kilpatäysjousto edullisesti - Pyörällä palautusoikeus - Hintaa laskettu jo peräti 2 500 euroa!

Hanki tästä todella edullisesti lähes uudenveroinen hiilikuituinen Scott Spark RC, 100 mm:n täysjousitettu, 2x10-rattainen ylimmän pro-luokan XC-trail-maraton-kilpamaastopyörä. Spark RC on Scott:n erittäin kevyt täysjoustopyörä, jossa on uusimmat Scott:n innovaatiot, joilla Nino Schurter voitti 2010 ja 2012 XCO:n maailmancupin mestaruuden ja 2009 XCO:n maailmanmestaruuden. Scott:lla Schurter oli viime vuonna toinen, mutta taas tänä vuonna otti maailmancupin voiton ja hopeamitalin olympialaisissa.

Scott on tunnettu erittäin keveistä hiilikuitupyöristään, jotka eri teknologioidensa myötä ovat erittäin nopeita ajaa ja ketteriä käsitellä.

1790 gramman HMX-NET-hiilikuiturunko, Scott Nude TC-, SCDS-teknologiat ja patentoitu TwinLoc-tuplalukitus tekevät tästä pyörästä teknologisesti ylivertaisen. HMX-runko itsessään painaa 1550 g, Nude TC -iskunvaimennin 240 g. Parhaissa malleissa käytettyä HMF-komposiittihiilikuitua parannetiin ja tämä HMX-NET-hiilikutumateriaali tarjoaa 20 prosenttia enemmän jäykkyyttä. HMX-NET on lisäksi kevyempää ja parantaa ajo-ominaisuuksia. IMP-hiilikuiturungoissa käytetään kahta eri hiilikuitulaatua, HMX:ää ja HMF:ää, näin rungosta saadaan erittäin kestävä, varma ja pitkäkestoinen. Käytännössä rungon pitäisi kestää normaalikäytössä eliniän. NET tarkoittaa Naked External Tubeset, jonka myötä ulkoista kosmeettista kerrosta ei tarvita. Tämä laskee painoa entisestään. SCOTT Carbon Dropout System parantaa lämmön johtumista jarrutettaessa. Lisäksi ratkaisusta saadaan kevyempi.

Runko on hiilikuiutuinen myös takaosastaan, joka tekee siitä erityisen kevyen. Hiilikuitua löytyy käytännössä joka paikasta: keula, ohjaustanko, ohjainlaakeri, kammet, takavaihtaja, satula, jarrukahvat, vaihteensiirtäjät ovat hiilikuiturakenteisia. Toisaalta tähän hintaan käytännössä kaikkialta tuleekin löytyä hiilikuitua.

Täysjoustopyörää seisaaltaan ajanut tietää miten paljon takajousitus syö tehoja ja tekee esim. kiipeämisen raskaammaksi. Tätä ongelmaa Scott Spark:ssa ei ole. Vaivattomasti ja turvallisesti ohjaustangosta operoitava patentoitu TwinLoc-kytkin mahdollistaa kolme asetusta: täysin aukinainen (Full Travel 110 mm), osittain lukittu (Traction Control, 80 mm) ja täyslukitus (Lockout). TwinLoc:n myötä molempia jousituksia säädetään yhtäaikaisesti, kun aiempi TracLoc-teknologia mahdollisti vain takajousituksen lukituksen.

Katso tästä havainnevideo siitä miten TwinLoc-teknologian kolme vaihtoehtoa toimivat:

http://youtu.be/PbbrwaHvwiw

Teknologioista lisää Scott:n sivuilta ja esitteestä:

http://issuu.com/rideonscott/docs/2010bike

Scott Spark

The IMP built Spark sets the world standard for a lightweight, race ready, full suspension bike, race proven by Team Scott-Swisspower MTB Racing. Weighing under four pounds (1790 grams / 3.95 lbs) for frame and shock, and boasting 110 mm of rear travel, the Spark is ideally suited to cross country, marathons, multi-day stage races, and all day fun. The Nude TC shock allows the rider three separate travel settings that can be accessed via a handlebar mounted TwinLoc lever. The rider can choose from 110 mm of travel, 80 mm of travel in the Traction mode, or full lock out front and rear. In the Spark line you can now choose from models with integrated bottom brackets, including int. BB PF92 or int. BB Sram PF30.

Lightweight

Weighing under four pounds (1790 grams / 3.95 lbs) for frame and shock, and boasting 110 mm of rear travel, the Spark is ideally suited to cross country, marathons.

NUDE™ Shock

Our suspension engineers combined years of experience, a deep patent portfolio and Swiss precision fabrication to create the ultimate rear shock.

- Weighs a feathery 240g

- External air reservoir for the increased air volume necessary for traction control

- Swiss precision CNC machined and hand assembled producing a high quality and durable shock

- Rebound control

- TC lever at your fingertips provides on the fly transitions between

- Lockout, Traction Control (80 mm), and All Travel modes (110 mm)

TwinLoc

Scott’s popular Traction Control System has been developed further. Our patented TwinLoc technology now offers simultaneous control of rear shock travel and fork lockout. The open position allows full travel, front and rear. One click switches the rear shock to Traction mode, while the fork remains fully active. 2 Click again and rear shock and fork lock at the same time. No other bike in the world offers this user friendly system. Available on all Spark and Genius models, men and women, the 48 gram switch was designed in conjunction with fork manufacturers; Fox, Rock Shox, DT Swiss and Magura, while several models still have separate travel management.

18631_mainBanner_1.jpg

Scott:n sivu - Twinloc Lever System:

http://www.scott-sports.com/us/en/technology/bike/Twinloc_Lever_System/

IMP™ – Integrated Molding Process

Our engineers have developed IMPTM, the newest technology applied to carbon frame production. The toptube, headtube and downtube are produced in a single step using a top-secret process. Our proprietary process allows for lighter construction by removing 11% of the material from the head tube intersection while increasing strength by utilizing high modular HMF composite fiber in conjunction with the brand new HMX composite fiber that our engineers develo- ped solely for our use. The result of this exclusive combination is a truly unique weight/stiffness ratio. To compliment IMPTM, our Spark frames benefit from Naked External Tubeset (NET) technology, which eliminates the cosmetic carbon layer to shave precious grams.

HMX-NET Carbon Fiber

While we already use the proven HMF composite fiber on all our composite high-end bike models, we have improved upon conventional HMF material. This new fiber, which is produced exclusively for Scott, offers 20% more stiffness and is employed on all the areas that need additional rigidity. This new material also allows us to reduce weight and improve riding characteristics. NET stands for Naked External Tube set; the frame sheds its exterior cosmetic layer, which saves even more weight. Found on the Scott Spark, Scale, Genius and Addict high end bikes.

Scott:n sivu - HMX-NET Carbon Fiber:

http://www.scott-sports.com/global/en/technology/bike/HMX-NET_Carbon_Fiber/

SCDS SCOTT Carbon Dropout System

SCDS uses a carbon fiber dropout with a replaceable alloy hanger. A lightweight, precise and durable alloy disc brake mount improves heat distribution while braking. Carbon chain stays with integrated carbon dropout shave additional grams from the complete bike. Found on the Spark, Scale, Genius, full Addict road range.

Scott:n sivu - SCDS SCOTT Carbon Dropout System:

http://www.scott-sports.com/global/en/technology/bike/SCDS_SCOTT_Carbon_Dropout_System/

Nino Schurter:

3057877189_6bd23bed25_z.jpg?zz=1

http://www.flickr.com/photos/maremmacup/3057877189/in/photostream/

df10_01778_600.jpg

http://www.cyclingnews.com/news/photos/schurter-celebrates-first-ever-world-cup-win/118249

valdisole_schurter.jpg

http://www.radmarathon.at/news/detail.php?rmlang=it&id=1755

mtbhou2010tr003_600.jpg

http://www.cyclingnews.com/news/photos/schurter-hopes-to-win-at-home/118676

img_2284_600.jpg

http://www.cyclingnews.com/races/swiss-cup-2012-3/photos/227801

photopress19032_600.jpg

http://www.cyclingnews.com/races/uci-world-cup-xco-3-xce-2-2012/elite-men-cross-country/photos/222572

Tätä pyörää ei tarvitse päivittää. Pyörän alkuperäiset osat edustavan alan kirkkainta kärkeä. Osasarjana on SRAM:n lippulaiva, XX, joka asettui aiemman X-0:n yläpuolelle ja tarjoaa samalla 10-rattaisen takapakan ja vaihteensiirtäjän, jolla saadaan käyttökelpoisempi valikoima vaihteita maastokäyttöön, kun samalla eteen on optimuitu kolmen sijaan kaksi eturatasta. 39x11-välitys tarjoaa mahdollisuuden ajaa siirtymät halutessa vaikka yli 40 km/h -vauhtia ja toisaalta alemmalle rattaalle ei tarvitse pudottaa kuin kaikista jyrkimmissä nousuissa, kun kaikkia kymmentä ratasta voidaan käyttää molemmilla rattailla. Tämä on mahdollista, koska ketjun asentoon ei tule kahden rattaan myötä samanlaista kitkaa, joka tulee esille kolmirattaisessa vaihtoehdossa käytettäessä vaihteiden ääriasentoja, kuten 42x32-välitystä. Tällä voi siis täysin ongelmitta ajaa äärivälityksillä ilman häiritsevää ja hidastavaa kitkaa.

Erittäin kevyessä, hiilikuituisessa Truvativ XX -kampisetissä ja SRAM XX -etuvaihtajassa hyödynnetään X-Glide-teknologiaa, jonka myötä vaihteet osuvat paremmin kohdalleen:

Imagine being able to shift smoothly at any time, no matter what. We’re talking full-power shifts. Up, down, whatever the trail demands. The benefit of the X-Glide drivetrain is simple, yet, when you think about it, incredibly impactful to the way you ride. Flawless shifting means you’ll never again compromise your speed and power in unpredictable off-road terrain. Here’s how we did it: TRUVATIV’s crank engineers threw away the old standards and developed a new chainring geometry from the ground up. They precisely paired the different-sized chainrings and redesigned where and how the chain engages with the rings. By aligning the chainring pick-up rivets to the chain pivot pin—rather than the middle of the chain link—you get double the shift opportunities. No more missed shifts, ever. X-Glide puts you in THE RIGHT GEAR, right now.

SRAM:n sivu aiheesta:

http://www.sram.com/truvativ/products/truvativ-xx-10-speed-crankset#/path/term-id/8

SRAM XX -takavaihtaja hyödyntää Blackbox ja Direct Route sekä molemmat vaihtajat Exact Actuation -teknologiaa:

When we launched our road technology from scratch we reapplied our MTB proven SRAM 1:1 actuation ratio (shifter cable travel : derailleur movement) for 10 speed rear shifting. EA helps to simplify/stabilize the uneasy act of balancing rear derailleur hanger design, tight cog spacing and exact cable tension. The result: the easiest index shifting system to set up and it stays that way.

SRAM:n sivu aiheesta:

http://www.sram.com/sram/mountain/products/sram-xx-10-speed-rear-derailleur#/path/term-id/266

Jarrut ovat Avidin lippulaivamallit, XX:t. Kyseessä on erittäin kevyet, mutta tehokkaat ja toimintavarmat jarrut. Edessä on 185 mm läpimittainen jarrulevy, takana 160 mm. Jarrukahvat ovat tässä sarjassa hiilikuitua.

Pyörän ohjaustanko ja ohjainlaakeri ovat hiilikuituisia Ritchey WCS Carboneita, myös vanteet, ohjainkannatin ja satulatolppa ovat Ritchey WCS:iä. WCS tulee sanasta World Championships Series ja pyörä onkin valmis suoraan maailmanmestaruuskisoihin. Pyörän satula on päivitetty titaanikiskoiseksi ja hiilikuiturunkoiseksi Body Geometry -teknologiaa hyödyntäväksi flow-tyyppiseksi Specialized Phenom SL:ksi. Teknologian myötä pyörällä onnistuu pitemmätkin pyörävaellukset ilman puutumisia, eikä keveydestään huolimatta satula vaadi edes pehmustehousuja ja pyörää on siten mukava käyttää kaupunkiajossakin.

Kevyet Rictchey WCS XC -vanteet täydentävät erittäin kevyet DT Swiss 240S -navat.

Keula on niin ikään DT Swiss:n n. 1000 euroa maksava lippulaivamalli, XRC 100. Kyseessä on poikkeuksellisen kevyt ja hiilikuiturungoltaan jäykkä ja siten notkumaton keula soveltuen niin XC-, trail- kuin marathon-ajoon. XRC on lyhenne sanoista Cross Race Carbon. Säätömahdollisuudet: Remote control, mode select (Open, Climb, Lockout), rebound ja compression. DT Swiss on tunnettu erittäin keveistä, mutta toiminnaltaan herkistä ja monipuolisesti säädettävistä keuloista, XRC-keulat ovatkin hyvin edustettuina maailmancupin kisoissa. XRC on keveämpi kuin mikään Maguran, Manitoun tai RockShoxin tarjolla oleva joustokeula.

Keulan teknologiaa DT Swiss:n sivulta:

http://www.dtswiss.com/Products/Suspension/DT-Swiss-Forks/XRC-Forks.aspx

DT Swiss thru bolt

The DT Swiss thru bolt system is 100 % compatible with the quick release standard. Instead of a thin 5 mm shaft, the DT Swiss thru bolt is an alloy bolt with a diameter of 9 mm on the front hub and 10 mm in the rear. For mountain bikes with disc brakes, a thru bolt ­connection is a substantially stronger and therefore safer ­connection.

Twin Shot - Three ride settings

Open mode, climb mode and lock mode. Low weight, adjustability and high performance are perfectly combined. Adjustable rebound and compression.

The Hollow Carbon Arch

The Hollow Carbon Arch makes an extremely stiff and light lower.

The Remote control

The Remote control allows the manipulation of the suspension from the handlebar.

ABS - Auto Balancing Spring

High performance air spring system. Positive and negative air chambers. One valve adjusts both chambers.

Pyörää voi tulla kokeilemaan paikan päälle. Kyseessä on erinomainen yksilö, joka lähtee nyt suhteettoman halvalla.

MALLI

Spark RC

OVH

$8,249.99 !

RUNKO

Scott Spark, IMP technology, HMX NET, Int. BB Sram PF30 & integrated seatpost carbon swingarm / carbon dropouts with replaceable hanger sealed aircraft bearings, 110mm rear travel, optimised SLS kinematic

TAKAJOUSITUS

Scott Nude TC 3 modes, LO-TC-AT, Ball joints, Rebount adjustment, TwinLoc remote control, travel 110mm, 80 mm and lockout

KEULA

DT Swiss XC 100, Air spring carbon lowers, Remote lockout: three ride settings, The Hollow Carbon Arch, Rebound & Compression adjustments, 100mm travel

KAMPISETTI

Truvativ XX 10-Speed, Powered by SRAM, 2x10, 175mm lenght, 26-39 chainrings, integrated carbon composite/aluminum spider construction

KESKIÖ

Truvativ XX

VAIHDEVIVUT

SRAM XX 10-Speed Trigger Shifter, 2x10

TAKAVAIHTAJA

SRAM XX 10-Speed Rear Derailleur, 2x10, Carbon Fiber Composite, Exact Actuation, Direct Route Technology, Grilon® composite

ETUVAIHTAJA

SRAM XX 10-Speed Front Derailleur, 2x10, 34.9mm clamp, Exact Actuation, X-Glide

KETJU

SRAM PowerChain 1090 / SRAM XX

JARRUKAHVAT

Avid XX Hydraulic Disc Brake Levers, Carbon Fiber Lever, Forged Magnesium Body

JARRUT, EDESSÄ

Avid XX Hydraulic Disc, 185mm rotor

JARRUT, TAKANA

Avid XX Hydraulic Disc, 160mm rotor

ETUKIEKKO

Ritchey WCS Disc OCR, 32-hole, DT Swiss Disc

TAKAKIEKKO

Ritchey WCS Disc OCR, 32-hole, DT Swiss 240S

OHJAINLAAKERI

Ritchey WCS Carbon, 1 1/8" semi-integrated 44/50mm

OHJAINKANNATIN

Ritchey WCS 4-Axis, Wet White, lenght 90mm, 84 / 6 degree, 31.8mm

OHJAUSTANKO

Ritchey WCS Carbon, width 620mm, 31.8mm

SATULATOLPPA

Ritchey Stubby WCS, Integrated 38.2mm diameter

SATULA

Specialized Phenom SL, titanium rails, carbon body, Body Geometry technology, 130mm

RENKAAT

Schwalbe Rocket Ron 2.1

GRIPIT

Scott lockon grips

KOKO

M, medium, 17.7 "

GEOMETRIA

Scott%20Spark%20-%20Geometry.png

https://picasaweb.google.com/lh/photo/ig2yPkHmOVFhTb-_qlfgSdGJHwOkNZ5hkVEeVkWSUsY

HINTA

Nyt vain 2870 €, aiemmin 5370 €

Painoa Scott Spark RC:llä on vain 9,5 kg Schwalbe Rocket Ron Evo 2.1 -renkailla. Painon saa laskettua alle 9 kg:n muutamilla suhteellisen edullisilla päivityksillä.

Pyörässä ei ole yhtään lommoa, painaumaa tai murtumaa, pyörän kunto on kauttaaltaan muutenkin lähes uudenveroinen, kuten kuvistakin voi asian todentaa. Vanteet ovat suorat. Takuu on voimassa.

Pyörän mukana tulevat kuvassa näkyvä ohjekirjakansio, ohjekirjat ja kuvassa olevat pyörän tarvikkeet, kuten ketjunsuoja.

Jos tarvitsee polkimet, ne voi ostaa pyörän oston yhteydessä edullisesti, tarjolla on esimerkiksi SPD- tai Crankbrothers Eggbeater 4 Ti -polkimet. Pyörään voi studdy-tyyppisen tolpan sijasta asettaa myös normaalin satulatolpan. Voin myydä myös hiilikuituisen juomapullontelineen 10 euroon pyörän oston yhteydessä.

Kyseessä on paitsi ylimmän pro-luokan ammattilaistason kisaväline, myös erittäin tyylikäs kokonaisuus mustaa, valkoista ja keltaista.

P1220541.JPG

P1220538.JPG

Katso kuvat:

https://picasaweb.google.com/rollthrough/ScottSparkRC?authuser=0&authkey=Gv1sRgCN6XhrSk25a3WA&feat=directlink

Pyörä on sarjanumeroitu, rungossa on tunnistelevy. Pyörän ostosta saa kuitin.

Pyörällä on kahden arkivuorokauden palautusoikeus. Osta siis riskittä.

Osta tästä nyt parhailla osilla varusteltu, huippukevyt ja tyylikäs hi-end-kilpatason xc-trail-maraton-täysjousto edullisesti. Pyörää voi tulla kokeilemaan paikan päälle Ouluun. Voin esitellä pyörää myös Skype- tai Messenger-videopuhelun välityksellä.

Huomioi, että pyörä voidaan lähettää bussiennakolla, jolloin maksu suoritetaan vasta pyörä vastaanotettaessa. Pyörän voi siten tarkistaa ja päättää ottaako sen vastaan.

Tarjouksen voi vielä tehdä.

Yhteydenotto:

Joko viestillä, yksityisviestillä tai sähköpostilla rollthrough gmail com (lisää tarvittavat merkit).

Postitus ja maksu:

Postituskulu Suomeen Matkahuollon kautta 25 €.

Matkahuollon bussiennakko käy myös mainittujen lisäksi. Siitä muodostuu 7,20 euron lisämaksu. Toimitettaessa pyörä bussiennakolla se maksetaan vasta vastaanotettaessa, täten tietysti ei muodostu etukäteismaksusta muodostuvaa periaatteellista riskiä.

Muussa tapauksessa nouto tai rahat tilille, pyörä Matkahuoltoon. Matkahuoltohan kuljettaa pyörän sitten ajokuntoisena perille noin vuorokaudessa. Suojaan pyörän ennen kuljetukseen laittamista.

Postipaketilla tai postiennakolla lähetettäessä kulut sovitaan erikseen.

Hakusanat:

Scott Spark RC, Racing, XC-pyörä, trail-pyörä, marathon-pyörä, maraton-pyörä, mtb-enduro, mtb enduro -pyörä Scot, Scotti, täysjoustomaastopyörä, täysjousto-mtb, täysjoustopyörä, täysjousitettu maastopyörä, full suspension mountain bike, maastopyörä, fs, maasturi, maastokilpapyörä, kilpamaastopyörä, kilpa-mtb, kilpapyörä, X0, ltd, 10, Scale, kilpuri, kisapyörä, polkupyörä, pöyrä, maastopöyrä, harjoituskilpapyörä, harjoituskilpuri, pyöräily, kilpapyöräily, carbon, hiilikuitupyörä, täpäri, hiilikuitu.

Link to comment
Share on other sites

Hintaa laskettu jo 2000 euroa!

Kannattaa huomioida, että tästä Scott Spark RC:stä saatava vakuutuskorvaus osapäivityksen (satula) myötä tänä vuonna on yli 6000 euroa (Tapiola), kunhan kotivakuutuksen irtaimiston enimmäiskorvausmäärä on asetettu kattamaan tuo summa.

Jos siis pyörä varastettaisiin, niin vakuutuskorvauksen myötä ostaja jäisi voitolle peräti 2630 euroa (6000 - 3370)!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest
Viestiketju on suljettu. Sisältö on puutteellista tai sääntöjen vastaista.
×
×
  • Luo uusi...