Jump to content

SIIRRETTY HUUTOON:Nishiki Revolution MFS ysäriretro-MTB


villemar

Recommended Posts

Tästä oli tarkoitus tehdä ajopyörä ja siinä mielessä sen hankin ja sitä keväällä huolsin. Pyörän geometria ei kuitenkaan vastannut käyttäjän toiveita, joten siksi pyörää nyt myyn. Pyörä on runkonumerosta päätellen vuosimallia -92, tätä tukee myös se tosiseikka että pyörässä on 7-lehteä takapakassa huolimatta Deore-osista. Pyörän kokoa voi määrittää siitä että valmistaja sekä mittanauha ilmoittaa seat tuben pituudeksi 500 mm ja kuvissa pyörä on säädetty pitkäjalkaiselle, 170 cm kuskille.

Aikoinaan tämä on ollut Nishikin paremman pään malli, pyörässä on täysi Deore osasarja (takavaihtaja XT, muut LX). Runkoon ja keulaan on TANGE laittanut oman tarransa, ilmeisesti kaverit Tangella on hieman ohentaneetkin CR-MO putkiaan ennen hitsausta, nykyisessä asetelmassa henkilövaaka arvuuttelee kokoonpanon painoksi n. 11 kg, joka lienee luokassaan aivan kohtuu tulos. Kehiin on saatu ARAYan (CV-7) tarrat.

Rengastukseltaan pyörä on tällä kertaa varustettu sileäpintaisilla asfalttikumeilla, edessä 40-559 (Kenda) ja takana 50-559 (Michelin), molemmat renkaat luonnollisesti pistosuojattuja.

Nyt saa itse miettiä ostaako marketista parilla sadalla uuden halpismaasturihybridin täksi kesäksi, vai ostaako samaan rahaan jotain pysyvää. Pyörä on MADE IN JAPAN.

Keväällä huollettu:

-Vaihdettu kaikki vaijerit kuorineen uusiin (SHIMANO XT)

-Vaihdettu uudet ketjut (Shimano CN-IG 70)

-Uusi eturengas + sisuri (Kenda Kwest K-193)

-Uudet polkimet

-Rasvattu ja puhdistettu jokainen laakeri ohjainlaakeria myöden, säädetty jarrut + vaihteet.

-Vaihdettu suoran mustan ohjaustangon tilalle kirkas riser tanko ja laitettu uudet tupit (Kore).

Ostajalle mukaan lykätään lisäksi violetit, pitkät nousukahvat, lisäkahvat jarruvipuihin joiden avulla onnistuu nousukahvoilta jarruttelu. Ohjaustangon päähän kiinnitettävä tausapeili täydelliseen työmatkatempo-kokemukseen, irrallinen Basta-runkolukko kahdella avaimella sekä seisontatuki. Myös alkuperäinen japanilais-valmisteinen ohjaustanko, ajalta jolloin pyörät olivat terästä ja tangot leveitä, tulee mukaan. Vaihtamalla ohjaustanko alkuperäiseen, pyörä on valmis vaikka museoon.

10264198.t.jpg

10264216.t.jpg

10264199.t.jpg

10264200.t.jpg

10264201.t.jpg

Hintaa tällä on 185 euroa/tarjous. Pyörään voi tulla tutustumaan Tampereen Pappilaan. Matkahuoltoon en tätä lykkää, mutta polttoainekuluja vastaan tuon tämän paikan päälle vähän pidemmällekkin. Voin vaihtaa tämän esim. 170 cm kuskille sopivaan, 28" rengastuksella varustettuun naistenpyörään, jossa runko ei mielellään olisi ihan ankkuriluokan painoissa. Esimerkiksi joku 80-luvun maantiepyörä-mixte olisi aikalailla 5/5 vaihdokki.

Yhteydet e-mail/YV.

e-mailia voi laittaa gmailiin tunnukselle villemar

Link to comment
Share on other sites

Guest
Viestiketju on suljettu. Sisältö on puutteellista tai sääntöjen vastaista.
×
×
  • Luo uusi...