Jump to content

Giant Anthem ALUXX 26" 2014 M koko--> erimallinen S/M koon täysjoustoon.


Jumbba

Recommended Posts

Tämä ostettu täältä foorumilta 29.7/2015

Putsattu/rasvattu, vaihdettu etuvaihtajan korkannut ruuvi,takaiskarin yläpusla 31.7.2015,etuhaarukan stefat 31.7.2015/öljyt. Runko suojattu kiveniskuteipillä ja runko on virheetön, Ketjut uudet kmc x9.73/takapakka Shimano hg400 9speed.

Eli jotain edellisen omistajan vikalistaan on huollettu.

Oston jälkeen ajettu n.300km.

Nyt kuitenki tuntuu että itelleni on hiukan liian iso kun kokeillu s koon mamman fillaria ja sen takia haluaisin vaihtaa S koon samanarvoiseen täysjousto fillariin.

Pyörä kokkolassa

yv/0400680042

Runko: Giant Anthem ALUXX 26" 2014, koko M

Keula: Fox RL 120mm

Takaiskari: Fox Float RP23

Ohjaustanko: Easton EC90, low rise

Stemmi: Race Face Evolve xc 100mm tai Easton EA90 110mm

Satulatolppa: Giant Connect Setback

Satula: Uusi Giant Contact tai käytetty ok-kuntoinen Selle San Marco jotain

Vaihtajan vivut: XTR

Etuvaihtaja: XTR

Takavaihtaja: XT

Jarrut: XT

Jarrulevyt: Ashima AirRotor 160

Takapakka: XT (muistaakseni) 9 spd, 11-34

Kammet: XT 24-38, rattaat muistaakseni pienempi slx, isompi xt

Kiekot: XTR, mukaan muutama varapinna sekä jokunen nippeli

Renkat: Edessä x-king protection 2.4, takana race king protection 2.2. Molemmat litkutettu

Runko tullut takuuna joulukuussa 2014. Muutama testilenkki ajettu, varmasti alle 100km. Käytännössä toimittanut varapyörän virkaa seinää nojaillen.

Keulana suoraputkinen foxi, ohjainlaakerin alakuppi vaihtamalla paikalle menee tapered -keula.

Renkaat vielä lähes uudenveroiset, takarenkaan kyljet on tosin sen näköiset minkälaisiksi noi tuppaa samantien menemään.

Takaiskari on kaudelle 2013 huollettu fillariosassa. Sen jälkeen ajettu kesä 2013. Kesää 2014 ehti ajamaan pari kuukautta rungon hajoamiseen asti.

Rattailla, takapakalla ja ketjuilla arvaisin ajetun noin 150km. Jarrulevyillä varmaan puolet siitä.

Vikalistaa:

Keula pelaa ok ainakin omassa ajossa. Liukuputket täysin ehjät, mutta öljypuolen stefa aivan aavistuksen vuotaa, joten kannattanee huoltaa viimeistään kauden päätteksi.

Takajarruletkuun laitoin hieman mustaa teippiä vahvikkeeksi kun huomasin, että se oli hieman hinkannut vanhaan runkoon.

Kiekot on juuri käytetty rihtaajalla, mutta takakiekossa on pieni lumpsu siinä kohtaa josta pinna oli katkennut. Saanee rihtaamalla täysin kuntoon, mutta itse en käytännössä huomaa tuota edes parkkipaikalla, polulla vielä vähemmän.

Etuvaihtajasta yläpään säätöruuvi muljaantunut, joten sen joutuu poraamalla irroittamaan. Samoin on käynyt yhdelle kampirattaiden pulteista.

Jos 26-kiekkokoko maistuu, niin tästä suht köykäinen menijä siihen sarjaan. Runko siis käytännössä ihan uusi. Eteen saa toki 27,5 kiekon, mutta taakse ei.

Painon joutuu arvaamaan. Henkilövaa'assa paino nousee 10,5kg kun tuon nappaa syliin. Tokmannin 5€ matkalaukkuvaaka arvaa painoksi jotain 10,3 ja 11,3 väliltä. Jokatapauksessa suht helppoa kevennysvaraa tuosta vielä löytyy.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
×
×
  • Luo uusi...