Jump to content

Myyty: Cube Litening HPC SCR -pro-kilpapyörä 6,9 kg! carbon


rollthrough

Recommended Posts

6.9 kg:n 5 000 euron Tour de France -valmis unelma-hiilikuitumaantiekilpapyörä edullisesti - Hintaa laskettu 1230 eurolla - Pyörällä palautusoikeus

Hanki tästä erittäin edullisesti hiilikuituinen Cube Litening HPC Super Competition Racing. Kyseessä on erittäin vähän käytetty, erittäin hyvässä kunnossa oleva, 6,9 kg painava Tour de France -valmis huippumaantiekilpapyörä.

Saksalainen Cube on noussut yhdeksi alan merkittävimmistä ja arvostetuimmista maantiepyörävalmistajista. Erityisesti nämä Litening HPC SCR -maantiepyörät ovat saaneet kiitosta, rungon jäykkyys ja käsiteltävyys ovat omaa luokkaansa. HPC (High Performance Composite ) -hiilikuituteknologia tekee rungosta keveän, erittäin jäykän ja siten nopean ajettavan. Samalla kuitenkin hiilikuitu materiaalina vaimentaa tärinää ja tekee siten ajosta nopeuden lisäksi muutenkin miellyttävämpää verrattuna alumiinirunkoisiin maantiepyöriin. Tärinänvaimennus toimii ja se on havaittavissa esimerkiksi ajettaessa mukulakivetyksellä, nimenomainen pyörä on kovillakin rengaspaineilla yllättävän mukava niinkin epätasaisella alustalla.

Halvemmissa Cubeissa on käytössä GTC-sarjan hiilikuitu. HPC on kevyempää jäykkyyden kuitenkaan kärsimättä.

Keula on hiilikuituinen HPC-teknologiaa hyödyntävä Dedacciain valmistama CSL 1. Ohjainlaakeri on nykymallin mukaisesti integroitu Cube Ai-2X.

Pyörän osasarjana on Shimanon maantiesarjojen lippulaiva, Dura-Ace. Jarrukahva-vaihdevivut, jarrut, ketju, vaijerit sekä etu- ja takavaihtaja ovat Dura-Acea. Oikeanpuoleisessa vaihteensiirtäjän vaijerissa on Dura-Ace-vaihteenilmaisin, jolla välttyy tarkistamasta vaihdetta vaarallisesti takapakasta.

Muutkin osat ovat aivan eri mallistojen kärjestä. Kampisetti on erittäin kevyt hiilikuituinen FSA SL-K. Satula on alkuperäisestä päivitetty hiilikuituinen erityisen arvokas, $449-hintainen Selle Italia SLR Teknologika Flow. Satulassa on huomioitavaa myös painoa laskevat hiilikuitukiskot, kyseessä on todellinen huippumalli, jolla kuitenkin pehmusteen ja flow-teknologian myötä voi monituntiset pitkätkin lenkit ilman puutumista.

148 euron Syntacen P6 Carbon -hiilikuitutolppa on niin ikään erittäin kevyt. Kevyitä ovat niin ikään Easton EA90 -ohjainkannatin ja FSA:n ohjainsarvet. Kaikki osat ovat pyörälle sopivia

Pyörän Mavic Ksyrium Elite -kiekkosetti on kevyt. Arvosteluissa kiekkojen jäykkyyttä on kiitelty, voimaa ei siten hukkaannu kovassakaan kirissä seisaaltaan ajettaessa. Kiekoissa on käytössä FTS-L, Maxtal, Isopulse, QRM+, Zircal, UB Control, SUP ja Fore-teknologiat.

Mavicin sivuilta:

FTS-L

Force Transfer System Light. Reinforcement of key transmission components: the contact area between the pawl and the hub body is reinforced by 2 stainless steel inserts, which allows the use of a 100% aluminum hub body: - the entire hub is extremely lightweight and strong - greater efficiency due to better transmission of efforts on the entire wheel

Isopulse

Isopulse™ lacing and mounting on the rear hub keep spokes at a constant tension for added stability and efficient energy transmission

Maxtal

Exclusive to Mavic. An aluminum alloy that is 30% more resistant than a 6106 alloy, for lighter and stronger rims.

QRM+

Qualité de Roulements Mavic +. Our most demanding level. Those cartridge bearings are of course double sealled with C3 internal clearance, and toped with a micro-adjustability system, allowing you to quickly adjust your wheels according to performance goals: precision "free" adjustment for maximum fluidity, or perfect high precision setting for all-weather rides.

Zircal

Zicral aluminum produces a very lightweight, yet super-strong spoke

UB Control

Usiné Brut Control. The braking surfaces are milled to improve braking friction and eliminate shuddering.

SUP

Soudé Usiné Process. After bending, the rim joint is arc welded. The welded seam is then milled for a smooth finish. A welded and milled rim joint is extremely strong, eliminates shuddering when braking, and offers superior wheel balance.

Fore

Only one of the 2 rim wall is "drilled" : - the rim is 4 times more resistant to fatigue stress - 20% increase in the rim rigidity to transfer all of your energy to the ground

Pyörää voi tulla kokeilemaan paikan päälle Ouluun. Pyörän kiihtyminen ja käsiteltävyys ovat kokemisen arvoisia.

Uutta, vastaavaa Dura-Ace-varusteltua Cube Litening HPC Racea myydään 4999 euroon:

http://www.pyorasuvala.fi/tuotteet.html?id=73/619

MALLI

Cube Litening HPC Super Competition Racing

RUNKO

Litening HPC, High Performance Carbon

KEULA

Cube HPC / Dedacciai CSL 1, Modular Fiber Tecnology

KAMMET JA RATTAAT

FSA SL-K, BCD 110mm, 50/34T-rattaat

VAIHDEVIVUT-JARRUKAHVA, OIKEA

Shimano Dura-Ace STI, 10 speed, Flight Deck

VAIHDEVIVUT-JARRUKAHVA, VASEN

Shimano Dura-Ace STI, 10 speed, Flight Deck

TAKAJARRU

Shimano Dura-Ace

ETUJARRU

Shimano Dura-Ace

TAKAVAIHTAJA

Shimano Dura-Ace, 10 speed

ETUVAIHTAJA

Shimano Dura-Ace, 10 speed

KETJU

Shimano Dura-Ace, 10 speed

VAIJERIT

Shimano Dura-Ace

OHJAINLAAKERI

Cube Ai-2X, ACROS Integrated Series, CNC Machined, Made in Germany

OHJAINKANNATIN

Easton EA90, 110mm lenght, 31,8mm

OHJAUSSARVET

FSA Omega Shallow, 420mm wide

SATULATOLPPA

Syntace P6 Carbon

SATULA

Selle Italia SLR Teknologika Flow, carbon rails

KIEKKOSETTI

Mavic Ksyrium Eite, clincher, 13x622, FTS-L, Maxtal, Isopulse, QRM+, Zircal, UB Control, SUP & Fore technologies

ETURENGAS

Schwalbe Stelvio, 22-622, 700 x 23C

TAKARENGAS

Schwalbe Stelvio, 22-622, 700 x 23C

KOKO

54 cm (soveltuu 165 - 184 cm, satula asetettu kuvissa 181-senttiselle vaadittavalle korkeudelle)

HINTA

Nyt vain 1840 €, aiemmin 3070 €

PAINO

6,9 kg !

Pyörän paino ylläolevasta poiketen Continental Grand Prix Supersonic -renkailla, Race Supersonic -sisärenkailla, MT Zoom -pikalinkuilla (30 €) ja keveydestään huolimatta hyvin kestävällä Recon 11-23 tai 11-25 -pakalla (65 €).

Pyörän yhteydessä on mahdollisuus tarvittaessa ostaa Look KEO -lukkopolkimet 15 euroon. Halutessaan voi ostaa vaihtoehtoisesti myös CrankBrothers Eggbeater 4Ti -polkimet.

Vuosimalli on joko 2007 tai 2008. Pyörän ajot vaikuttavat jääneen kovin vähäisiksi. Pyörässä ei ole yhtään murtumaa, lommoa, halkeamaa tai muutakaan rakenteellista vauriota, ylipäätänsä pyörä on erittäin hyvässä kunnossa kuten alla olevista kuvistakin voi päätellä.

Pyörä on paitsi kovan luokan ammattilaistason kisakone, myös erittäin tyylikäs kokonaisuus mustaa, valkoista ja punaista.

P1210113.JPG

P1210070.JPG

P1210117.JPG

Katso kuvat:

https://picasaweb.google.com/106397669462263040969/CubeLiteningHPC?authkey=Gv1sRgCO-Y75_n_bmP9gE

Pyörä on sarjanumeroitu, rungossa on tunnistelevy. Mukaan tulee kuitti ostosta.

Osta tästä nyt huippuvarusteltu, ylimmän pro-luokan erittäin kevyt, tyylikäs, hiilikuituinen Cube Litening HPC SCR -kilpamaantiepyörä edullisesti.

Pyörää voi tulla kokeilemaan paikan päälle Ouluun. Pyörästä on mahdollista saada live-videokuvavahvistus ennen maksun suorittamista, jos ei pääse paikan päälle todentamaan pyörän kuntoa.

Pyörällä on kahden arkivuorokauden palautusoikeus. Lisäksi voin lähettää pyörän bussiennakolla, jolloin maksat pyörän kokonaisuudessaan vasta sen vastaanottaessasi. Osta siis riskittä.

Tee tarjous!

Postitus ja maksu:

Postituskulu Suomeen Matkahuollon kautta 25 €.

Matkahuollon bussiennakko käy myös mainittujen lisäksi. Siitä muodostuu 7,20 euron lisämaksu. Toimitettaessa pyörä bussiennakolla se maksetaan vasta vastaanotettaessa, täten tietysti ei muodostu etukäteismaksusta muodostuvaa periaatteellista riskiä.

Muussa tapauksessa nouto tai rahat tilille, pyörä Matkahuoltoon. Matkahuoltohan kuljettaa pyörän sitten ajokuntoisena perille noin vuorokaudessa. Suojaan pyörän ennen kuljetukseen laittamista.

Postipaketilla tai postiennakolla lähetettäessä kulut sovitaan erikseen.

Hakusanat:

Maantiepyörä, kilpapyörä, maantiekilpapyörä, kilpamaantiepyörä, road-pyörä, maantiepolkupyörä, kilpuri, kisapyörä, polkupyörä, pyörä, aika-ajopyörä, bike, bikes, bicycle, bicycles, harjoituskilpapyörä, harjoituskilpuri, harjoitusmaantiepyörä, maantieharjoituspyörä, pyöräily, kilpapyöräily, rd-pyörä, rd, road bicycle, road cycle, rd cycle, racing bicycle, racing bicycle.

Link to comment
Share on other sites

  • Viestejä 23
  • Luotu
  • Edellinen viesti

Eniten kirjoittaneet

Tärinänvaimennus toimii ja se on havaittavissa esimerkiksi ajettaessa mukulakivetyksellä, nimenomainen pyörä on kovillakin rengaspaineilla yllättävän mukava niinkin epätasaisella alustalla. SL-runko on keveämpi, mutta silti aerodynaamisesti erinomainen Madone-runko.

Alkaa pyörimään business jo sellaisella vauhdilla, ettei copy-paste -käsikään pysy kyydissä.

Taaskaan taida olla ihan uuden uutukaisista vehkeistä kysymys raamin mallista ja noista pyykkinaruista päätellen? Tuolta kun katselee, mitä 2011-mallin vehkeet maksavat D-A -palikoilla, niin voi vetäistä tuon viiden tonnin lähtöhinnankin pikkuisen omaan kategoriaansa.

http://www.cube-specialist.nl/racefiets ... le%202011/

No, eihän se tyhmä ole, joka pyytää... ;)

Link to comment
Share on other sites

Tärinänvaimennus toimii ja se on havaittavissa esimerkiksi ajettaessa mukulakivetyksellä, nimenomainen pyörä on kovillakin rengaspaineilla yllättävän mukava niinkin epätasaisella alustalla. SL-runko on keveämpi, mutta silti aerodynaamisesti erinomainen Madone-runko.

Alkaa pyörimään business jo sellaisella vauhdilla, ettei copy-paste -käsikään pysy kyydissä.

Taaskaan taida olla ihan uuden uutukaisista vehkeistä kysymys raamin mallista ja noista pyykkinaruista päätellen? Tuolta kun katselee, mitä 2011-mallin vehkeet maksavat D-A -palikoilla, niin voi vetäistä tuon viiden tonnin lähtöhinnankin pikkuisen omaan kategoriaansa.

http://www.cube-specialist.nl/racefiets ... le%202011/

No, eihän se tyhmä ole, joka pyytää... ;)

Kiitos korjauksesta, Madone häipyi ilmoituksesta. :)

Tuolla on tuo 4 999 euron hinta, Pyörä-Suvalasta:

http://www.pyorasuvala.fi/tuotteet.html?id=73/619

Tuossa laittamasi linkintakaisessa pyörässä on eri vanteet, siten myös eri hinta.

Hintaa laskettu nyt 1000 eurolla. Ensimmäinen hinta on se mitä suomalaisessa pyöräkaupassa yhtä vähän käytetystä voitaisiin pyytää.

Link to comment
Share on other sites

Tuossa laittamasi linkintakaisessa pyörässä on eri vanteet, siten myös eri hinta.

Jaa, että Fulcrumin 5:t vs. vuosia vanhat Elitet = 1000 euroa? :D

Jos kurssi on tuo, niin minäpäs myyn sulle yhdet tuollaiset ankkurit nurkista pyörimästä. En tarvi edes noita Fulcrumeita vaihdossa, pelkkä tonni riittää.

Kannattaa myös vilkaista tuon Suvalan viiden tonnin pyörän speksejä. Siinon ihan sitä varten linkki valmistajan sivuille. Löytyy jotain muuta, kuin vanhan mallista DA:ta ja Ksyriumeja... ;)

Link to comment
Share on other sites

Tuossa laittamasi linkintakaisessa pyörässä on eri vanteet, siten myös eri hinta.

Jaa, että Fulcrumin 5:t vs. vuosia vanhat Elitet = 1000 euroa? :D

Jos kurssi on tuo, niin minäpäs myyn sulle yhdet tuollaiset ankkurit nurkista pyörimästä. En tarvi edes noita Fulcrumeita vaihdossa, pelkkä tonni riittää.

Saksassa on toisinaan hieman eri hinnat, Pyörä-Suvalassahan tuota Fulcrum 5 -varusteltua myydään 4299 euroon, kuten tuosta linkistä ilmeni.

Kyseessä olevassa pyörässä mm. hiiilikuitukiskoinen SLR-satula päivitetty tuohon, joten ei ihan alkuperäiskokoonpano ole kyseessä joka tapauksessa.

Ilmaisinkin tuossa vain esimerkinomaisesti, että uusi malli maksaa tuon 4999 euroa, tokihan tiettyjä eroja löytyy, mutta nythän tuo myyntihintakin on aivan eri luokkaa.

Link to comment
Share on other sites

Tämähän onkin mielenkiintoinen tori - melkoista nokittelua näemmä puolin ja toisin :o . Pakko on "ei ihan ammattilaisena" todeta, että en näemmä sitten älyäkään pyöristä yhtään mitään. On kuitenkin pakko todeta myös se, että ostajalle pitää riittää se, että faktat on ostohetkellä tiedossa. Ei vm 2007 mersukaan ole vertailukelpoinen 2011 malliin, vaikka samat litaniat varusteluettelossa lukeekin. Käytetty on aina käytetty....

Onnistuneen käytetyn ajoneuvon kaupan tunnuspiirrehän on lopulta se, että sekä ostaja että myyjä luulevat kaupantekohetkellä kusettaneensa vastapuolta kauppahinnasta puhuttaessa...

Varjopuoli tässä on se, että en näin täydellisenä amatöörinä taida lopulta koskaan uskaltaa ostaa käytettyä maantiemankelia - en ainakaan nyt pari päivää tätä keskustelua seuranneena :geek:

Link to comment
Share on other sites

Samanlaista saivartelua kuin kaikilla harrastepalstoilla ;)

Tietty hyvä tarjota asiallista informaatiota kauppoihin mutta harvinaisen paljon kauppapaikoissa puututaan ihan vain ärsytyksen vuoksi toisten ilmoituksiin. Renkaanpotkimiseen verrattavaa..

Uusi vastaava on uusi vastaava, kun myydään vanhaa tavaraa. Sitten kertomaan minkä verran vanha on kulunut ja jos siinä on oleellisia eroja konstruktiossa tms. Jos jollakulla on joku parempi termi kuin "uusi vastaava", millä sitä kutsuisi, niin eikun lanseeraamaan. Ihan eri asia tietty kuin mm. "uutta vastaava" :D

Elämä on helpompaa kun ei hengaile asiantuntijapalstoilla kuin apua kaivatessaan tai kauppaa tehdessään..sama pätee iltapäivälehtien lukemiseen. Maailma pysyy parempana kun ei kaikkea paskanjauhantaa lue eikä näe 8-)

Eikä kaupat tehtyään kannata vertailla enää lelujen hintaa mihinkään hinnastoihin ja tarjontaan, siitä se vasta paha mieli tuleekin. Moni käytetty tavara vaihtaa silti omistajaa ihan onnellisesti, eikun katsomaan vaan, ja vaikka oma asiantuntijakaveri mukaan. Siinä sitä sitten miettimään, mikä käytetty on "ihan vähän käytetty", onko ajettu kilpaa vai kruisailtu auringossa.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Viestiketju on suljettu. Sisältö on puutteellista tai sääntöjen vastaista.

×
×
  • Luo uusi...