Jump to content

Nukeproof Mega, XT täysjousto 29", L, Espoo


KeijoM

Recommended Posts

Merkki: Nukeproof

Malli: Mega, XT

Lyhyt kuvaus: täysjousto 29"

 

Rungon koko: L

 

Kuvaus: 5/2019 Wigglestä ostettu (olen ainut omistaja), 3200km ajettu 29" enduropyörä. Tällä on ajettu polkua, kisaa ja parkkia kovaa eikä ole katkennut. Pärjää kaikessa näissä ihan loistavasti. Sam Hill voitti tällä mallilla ihan hitosti kaikkea niin sillä voi aina argumentoida, että hiton hyvä pyörä on.

Käytön jälkeä on etenkin rungossa ja kammissa, mutta kaikki toimii niin kuin pitääkin. Rungossa vielä vuosi takuuta jäljellä.

Kyseessä on varmaan suomen ruuvatuin Mega, jossa on alkuperäistä jäljellä runko, stemmi ja kammet.

Olen itse 184cm/85kg ja sopinut minulle täydellisesti.

OSALISTA JA KOMMENTIT
-Voimansiirto juuri uusittu. 12spd XT vipu ja vaihtaja, GX eagle pakka, X01 ketju, Wolftoothin 32t ovaali eturatas. Näillä ajettu shuttlea kolme päivää eli käytännössä uusi. Eturatas vähän vanhempi.
-Keskiö uusittu 2/2021, mutta vielä täysin mintissä.
-Linkuston laakerit uusittu 2/2021

-Jarrut 4-mäntä XT (8120), paitsi etujarrun kahva Deore, joka toimii ihan yhtä hyvin kuin tuplasti kalliimpi XT. 200mm levy edessä, 203mm takana. Metallipalat.

-Keula custom shimmattu Rockshox Lyrik Charger 2.1 RC2 170mm (c1 ilmamännällä). Liukuputket 5/5. Vaimentimen shimmaus tehty https://www.instagram.com/lamis_simanural/ toimesta. Käytännössä shimmauksen ajatuksena pystyä pitämään Lyrikissä matalia paineita (70psi paikkailla itse ajanut), jotta säilyy alkuherkkyys MUTTA on samalla tukea midstrokessa. Tämä pitää kokea niin näkee, että Lyrik voi olla oikeasti hyvä keula.
-Iskari Rockshox SuperDeluxe Ultimate Coil Nukeproofin SLS 550lbs jousella. 155mm joustoa. TFtunedista ostettu ja heidän tähän pyörään sopivalla tunella.

-Oneup 180mm hissitolppa. Pientä skraidua liukuputkessa, mutta ei ole vaikuttanut mihinkään.

-Hiilaristonga. Burgtecin päästä ruvella olevat gripit. Stongassa skraiduja.

-DT Swiss E1700 i25 etukiekko, renkaana Maxxis DHF 29x2,6", 3c, Maxxterra EXO+ ja inserttinä yllä mainitun Lamiksen tuottama kehätorttu.
-DT350+Stans Flox EX3 i30 takakiekko, Maxxis Aggressor DD 29x2,5", sisällä samainen kehätorttu. 18t ratchet napa/vapari.
-Kumit hyvässä kunnossa. Paljon pomminvarmempaa kiekko+rengas+insertti komboa on vaikea löytää. Hakkasin samanlaista settiä Malagassa puoli vuotta kiviin sähköpyörällä ja sain yhden rengasrikon aikaiseksi. Chris Kingin venttiilit.

LISÄVARUSTEET
-Alkuperäinen Rockshox SuperDeluxe ilmaiskari (+150eur)
-DT Swiss E1700 29" i25 takakiekko (+150eur). Tässä samanlainen napa kuin mukana tulevassa eli voi napata vaan pakan irti ja heittää ratchetin kanssa toiseen kiekkoon. Tää on aika kiva, jos esim. ajopäivän aamuna huomaa, että ulkona sataa niin voi heittää ilman isompaa säätöä sadekelin kumilla olevan kiekon alle.
-Uudet SRAM GX Eagle 175mm DUB kammet ja 32t SRAM ratas (+75eur)

 

Hinta: €1900

 

Paikkakunta: Espoo

Maakunta: Uusimaa

 

Yhteystiedot: PM

 

IMG_8501.JPGIMG_8502.JPGIMG_8505.JPGIMG_8507.JPGScreenshot 2023-04-15 103924.pngIMG_8495_90.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Liity keskusteluun!

Voit kirjoittaa nyt ja rekisteröityä myöhemmin. Jos sinulla on jo käyttäjätunnus, kirjaudu sisään käyttäksesi tiliäsi.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muotoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Luo uusi...