Jump to content

Santa Cruz Tallboy 2 Täysjousto pidemmälle kuskille, XXL, Tampere


TimoP

Recommended Posts

Merkki: Santa Cruz

Malli: Tallboy 2

Lyhyt kuvaus: Täysjousto pidemmälle kuskille

 

Rungon koko: XXL

 

Kuvaus: Santa Cruz Tallboy 2 CC koossa XXL etsii uutta kotia!

Speksejä
* Joustoa edessä 120 mm (Fox 34 Factory) ja takana 100 mm (Fox Factory-sarjan iskari)
* Osasarjana täysi 1x11 vaihteinen Shimano XT (paitsi eturatas Absolute Blackin ovaali 30 piikkinen)
* Myös jarrut XT, jarrulevyt edessä 180 mm ja takana 160 mm, 6-pulttikiinnityksellä
* Kiekot DT240-navoilla ja tukevilla hiilikuitukehillä (sisäleveys 30 mm, eli vähän leveämpikin rengas istuu hyvin)
* Ohjaustanko Enven hiilikuitua
* Stemmi ja satulatolppa Thompsonilta
* Geometriaa voi katsoa https://geometrygeeks.bike/bike/santa-cruz-tallboy-2-2013-2016/. Sivuston geometria taitaa olla 100 mm keulalla, joten nykyisellä 120 mm keulalla pyörä on luultavasti vähän loivempi (ohjauskulma), korkeampi (stack-mitta) ja lyhyempi (reach-mitta)
* Runko on CC-versio, eli Santa Cruzin parempaa hiilikuitua.

Itse olen 189 cm pitkä, ja tämä on ollut mielestäni juuri passelin kokoinen minulle: ajoasento on polkemiseen ja nopeaan etenemiseen sopiva. Toki hitaaseen puun kiertoon pyörä on minulle vähän kankea. Eli minua lyhyemmälle kuskille en tätä suosittele, mutta pidempään suuntaan on varaa.

Pyörällä on ajettu seitsemän vuotta ja siinä on joitakin käytön jälkiä. Teknisesti pyörä on kuitenkin priimassa kunnossa! Nyt keväällä on tehty seuraavat huollot:
* Keula ja iskari - täyshuollot molempiin
* Voimansiirron kulutusosat (eturatas, takapakka, ketjut, takavaihtajan vaijerin kuori) uusittu
* Takapään kaikki nivelet ja laakerit avattu, tarkastettu, putsattu ja herkistelty. Vaihtamiselle ei kuulemma ollut tarvetta.
* Pyörä on muutenkin tarkastettu ammattilaisen toimesta ja ei paljoa uudelle häviä!

Nykyisistä Tallboyn versioista tämä 2-versio poikkeaa sikäli, että tämä oli uudempia vahvemmin maraton- tai jopa XC-painoitteinen. Eli on ehkä paremmin kotonaan etenevässä polkuajossa kuin alamäkipainoitteisissa touhuissa.

Hintaa en oikein osaa tällä punaiselle vauhtihirmulle määrittää. Jos mainittu hintapyyntö on mielestäsi pielessä, niin (asiallisia) tarjouksia saa tehdä!

 

Hinta: xx

 

Paikkakunta: Tampere

Maakunta: Pirkanmaa

 

Yhteystiedot: Yksityisviesti

 

Lammella.jpgTalvipolku.jpg

 

Muokattu: , käyttäjä: TimoP
Hintaa laskettu. Lisätty kuva. Vaihto läskipyörään käy
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Liity keskusteluun!

Voit kirjoittaa nyt ja rekisteröityä myöhemmin. Jos sinulla on jo käyttäjätunnus, kirjaudu sisään käyttäksesi tiliäsi.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muotoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Luo uusi...