Jump to content

Myyty: Scott Spark 10 -hiilikuitutäysjousto


rollthrough

Recommended Posts

Ylimmän pro-luokan hiilikuituinen 120 mm:n 9,5 kg:n xc-trail-kilpatäysjousto edullisesti - Pyörällä palautusoikeus - Hintaa laskettu jo 1 100 euroa!

Osta tästä todella edullisesti hyväkuntoinen hiilikuituinen Scott Spark 10, 120 mm:n täysjousitettu ylimmän pro-luokan xc-trail-kilpamaastopyörä. Spark 10 on Scott:n erittäin kevyt täysjoustopyörä, jossa on uusimmat Scott:n innovaatiot, joilla Nino Schurter voitti 2010 XCO:n maailmancupin mestaruuden ja 2009 XCO:n maailmanmestaruuden. Scott:lla Schurter on jatkanut menestystä ottamalla tällä kaudella XCO-kauden avauksen voiton.

Scott on tunnettu erittäin keveistä hiilikuitupyöristään, jotka eri teknologioidensa myötä ovat erittäin nopeita ajaa ja ketteriä käsitellä.

1790 gramman HMX-hiilikuiturunko, Scott Nude TC- ja SCDS-teknologiat tekevät tästä pyörästä teknologisesti ylivertaisen, ja ne selittävät osaltaan runkosetin (runko + satulatolppa) arvokkuutta, hintaa sillä on $5 220. 300 grammaa painavamman Sparkin, Scott:n vuoden 2011 lippulaivan, Spark RC:n saa omakseen $8 799.99 hintaan. Siinä on kaikki nuo samat luetellut teknologiset ominaisuudet. HMX-runko itsessään painaa 1550 g, Nude TC -iskunvaimennin 240 g.

Täysjoustopyörää seisaaltaan ajanut tietää miten paljon takajousitus syö tehoja ja tekee esim. kiipeämisen raskaammaksi. Tätä ongelmaa Scott Spark:ssa ei ole. Ohjaustangosta operoitava TracLoc-teknologia mahdollistaa kolme asetusta: täysin aukinainen (Full Travel 110 mm), osittain lukittu (Traction Control, 80 mm) ja täyslukitus (Lockout). Takajousitusta ohjaustankokytkimen myötä ei tarvitse lukita operoiden itse jousitusta. Etujousituksessa on niin ikään lukitus, ja siten pyörästä saa hetkessä tarvittaessa täysjäykän tieosuuksille.

Katso tästä havainnevideo siitä miten Scott Nude TC ja TracLoc-teknologian kolme vaihtoehtoa toimivat.

Teknologioista lisää Scott:n sivuilta:

Lightweight

Weighing under four pounds (1790 grams / 3.95 lbs) for frame and shock, and boasting 110 mm of rear travel, the Spark is ideally suited to cross country, marathons.

NUDE™ Shock

Our suspension engineers combined years of experience, a deep patent portfolio and Swiss precision fabrication to create the ultimate rear shock. - Weighs a feathery 240g - External air reservoir for the increased air volume necessary for traction control - Swiss precision CNC machined and hand assembled producing a high quality and durable shock - Rebound control

IMP™ – Integrated Molding Process

Our engineers have developed IMP™, the newest technology applied to carbon production. The top tube, head tube and down tube are produced in a single step using a top-secret process. Our proprietary process allows for lighter construction by removing 11% of the material from the head tube intersection while increasing strength by utilizing high modulus HMF composite fibre, now in combination with our brand new HMX composite fibre. IMP™ also increases strength by utilizing high modulus stressed fibers with more precise fiber placement in critical areas. The result of this exclusive combination is a truly unique stiffness/weight ratio. Complimenting the IMP process, our frames benefit from our Naked External Tube set (NET™) finish, which eliminates the cosmetic carbon layer to shave precious grams. Found on the full Addict road range, CX RC, Spark, Genius and CR1.

HMX-NET Carbon Fiber

While we already use the proven HMF composite fiber on all our composite high-end bike models, we have improved upon conventional HMF material. This new fiber, which is produced exclusively for Scott, offers 20% more stiffness and is employed on all the areas that need additional rigidity. This new material also allows us to reduce weight and improve riding characteristics. NET stands for Naked External Tube set; the frame sheds its exterior cosmetic layer, which saves even more weight. Found on the Scott Spark, Scale, Genius and Addict high end bikes.

SCDS SCOTT Carbon Dropout System

SCDS uses a carbon fiber dropout with a replaceable alloy hanger. A lightweight, precise and durable alloy disc brake mount improves heat distribution while braking. Carbon chain stays with integrated carbon dropout shave additional grams from the complete bike. Found on the Spark, Scale, Genius, full Addict road range.

Nino Schurter:

3057877189_6bd23bed25_z.jpg?zz=1

http://www.flickr.com/photos/maremmacup/3057877189/in/photostream/

df10_01778_600.jpg

http://www.cyclingnews.com/news/photos/schurter-celebrates-first-ever-world-cup-win/118249

valdisole_schurter.jpg

http://www.radmarathon.at/news/detail.php?rmlang=it&id=1755

mtbhou2010tr003_600.jpg

http://www.cyclingnews.com/news/photos/schurter-hopes-to-win-at-home/118676

Pyörän alkuperäiset osat ovat jo itsessään omassa luokassaan, mutta tätä pyörää on päivitetty siitäkin, siten alkuperäishinnaksi voidaan määritellä noin 9000 dollaria ottaen vertailukohdaksi painavamman Scott Spark RC 2011. Osasarjana on SRAM X-0:n (takavaihtaja, vaihteensiirtäjät). Etuvaihtaja on Shimano XTR, sarjan lippulaiva. Ketju on niin ikään SRAM:n 9-vaihteisten lippulaivasarjaa, PC-991. PC-991 on Shimano XTR:n kilpailija.

Pyörän ohjaustanko alkuperäisestä päivitetty erittäin kevyt (117,7 g) hiilikuituinen Dave Hinde. Ohjainkannatin on niin ikään päivitetty, yleisesti kaikista keveimmissä mm-tason pyörissä käytetty Syntace F99. Satulatolppa on hiilikuituinen Ritchey WCS (World Cup Series) Carbon. Ohjainlaakeri on niin ikään WCS Carbon. Hiilikuitukahvaiset Avid Juicy Ultimate Carbon -jarrut ovat erittäin keveät ja tehokkaat.

MM-tason pro-ajajat ovat hyvin yleisesti jo pitkään käyttäneet SRAM X.0 Twist Shifter -vaihteensiirtimiä, jotka ovat liipaisinmalleja keveämmät, mutta myös huomattavasti nopeammat ja vaivattomammat käyttää.

Pyörän hiilikuituiset Truvativ Noir MTB 3.3 -kammet ovat todellista pro-luokkaa.

Satula on titaaniputkinen, hiiilkuiturunkoinen ja kevlar-vahvisteinen Selle Italia SLR XC, erittäin kevyt huippusatula, joka sopii pitkäkestoiseenkin ajoon.

Kiekkosetti on niin ikään kevyt, mutta kestävä DT Swiss XR 4.2D.

Keula on lukittava Fox 32 F120RL. Kyseessä on erittäin hyvä keula XC-ajoon, mutta se sopii erinomaisesti myös trail-käyttöön 120-millisenä. Pyörä on poikkeuksellisen kevyt 120 mm:n täysjoustoksi. Ostamalla tästä kovimman luokan XC-kisavälineen saa samalla erinomaisen trail-pyörän, eikä siis poluille tarvitse hankkia erikseen toista pyörää.

Pyörää voi tulla kokeilemaan paikan päälle. Kyseessä on erinomainen yksilö, joka lähtee nyt suhteettoman halvalla.

MALLI

Spark 10

RUNKO

Scott Spark with IMP technology / HMX / carbon swingarm carbon dropouts with replaceable hanger sealed aircraft bearings / 110mm rear travel optimised SLS kinematic

TAKAJOUSITUS

Scott Nude TC 3 modus / LO-TC-AT / Ball joints reb. Adj. / TracLoc remote control

KEULA

Fox 32 F120RL, 120mm travel, lockout, air spring, alloy steerer

KAMPISETTI

Truvativ Noir MTB 3.3 Giga X Pipe / carbon Crank 44Ax32Ax22A T

KESKIÖ

Truvativ GXP / shell 73mm

VAIHDEVIVUT / JARRUKAHVA, OIKEA

SRAM X.0 Twist Shifter, 9-speed

VAIHDEVIVUT / JARRUKAHVA, VASEN

SRAM X.0 Twist Shifter, 9-speed

TAKAVAIHTAJA

SRAM X.0, 9-speed, medium cage

ETUVAIHTAJA

Shimano XTR FD-M971 / 34.9mm clamp

KETJU

SRAM PowerChain 991

JARRUKAHVAT

Avid Juicy Ultimate Carbon, hydraulic disc

JARRUT, EDESSÄ

Avid Juicy Ultimate Carbon, hydraulic disc

JARRUT, TAKANA

Avid Juicy Ultimate Carbon, hydraulic disc

ETUKIEKKO

DT Swiss XR 4.2D, ETRTO 559 x 19 mm, ERD 544 mm

TAKAKIEKKO

DT Swiss XR 4.2D, ETRTO 559 x 19 mm, ERD 544 mm

OHJAINLAAKERI

Ritchey WCS Carbon 1 1/8" semi integrated 44/50mm

OHJAINKANNATIN

Syntace Force 99, 25.4 mm, 6° FlipFlop, 105 mm

OHJAUSTANKO

Dave Hinde, carbon, 25.4 x 570mm, 5° bent

SATULATOLPPA

Ritchey WCS Carbon, offset 25mm, 34.9mm, 350mm

SATULA

Selle Italia SLR XC, titanium rails, carbon body, kevlar

RENKAAT

Scott Ozon 26 x 2.2 / 120TPI Kevlar Bead dual compound 70a / 62a

GRIPIT

Titec Pork Rinds Grips

KOKO

L, large (sopii kaikille 32-tuumaisen lahkeen sisämitan (farkkukoko) omaaville ja sitä pidemmille, 177 - 188 cm)

PAINO

9,5 kg !*

HINTA

Vain 2170 €, aiemmin 3270 €

z21761Y10f02M19A11091r82300J9956.png

http://www.scott-sports.com/us_en/product/10023/55293/217922

Scott%20Spark%20-%20Geometry.png

Pyörän geometria on täsmälleen sama kuin Spark RC 2011:lla.

Painoa Scott Spark RC:llä on 9.8, kun tällä vain 9.5 kg (*yllä olevasta poiketen Furious Fred -renkaat; litkut; MT Zoom -pikalinkut, 30 € ja Recon 11-32T-takapakka, 65 €). Painon suhteen on huomioivaa, että uusimmassa RC:ssä edessä on joustoa vain 100, kun tässä on 120 mm.

Pyörässä ei ole yhtään lommoa, painaumaa tai murtumaa, pyörän kunto on kauttaaltaan muutenkin erittäin hyvä, kuten kuvistakin voi asian todentaa. Vanteet ovat suorat.

Jos tarvitsee polkimet, ne voi ostaa pyörän oston yhteydessä edullisesti.

Kyseessä on paitsi kovan luokan ammattilaistason kisaväline, myös erittäin tyylikäs kokonaisuus mustaa, keltaista ja valkoista.

P1190404.JPG

Katso kuvat tästä:

https://picasaweb.google.com/rollthrough/ScottSpark10?authkey=Gv1sRgCNONuNbJ3rzoag&feat=directlink

Hakua helpottavat sanat:

Scott Spark Ten, Scot, xc-pyörä, trail-pyörä, täysjoustomaastopyörä, täysjousto-mtb, täysjoustopyörä, täysjousitettu maastopyörä, full suspension mountain bike, maastopyörä, fs, maasturi, maastokilpapyörä, kilpamaastopyörä, kilpa-mtb, kilpapyörä, X0, XO, kilpuri, kisapyörä, polkupyörä, pyörä, pöyrä, maastopöyrä, harjoituskilpapyörä, harjoituskilpuri, pyöräily, kilpapyöräily, carbon, hiilikuitupyörä, täpäri, hiilikuitu

Pyörä on sarjanumeroitu, rungossa on tunnistelevy. Pyörän ostosta saa kuitin.

Pyörällä on kahden arkivuorokauden palautusoikeus. Osta siis riskittä.

Osta tästä nyt parhailla osilla varusteltu, huippukevyt ja tyylikäs hi-end-kilpatason 120mm:n xc-trail-täysjousto edullisesti. Pyörää voi tulla kokeilemaan paikan päälle Ouluun. Voin esitellä pyörää myös Skype- tai Messenger-videopuhelun välityksellä.

Postitus ja maksu:

Postituskulu Suomeen Matkahuollon kautta 25 €.

Matkahuollon bussiennakko käy myös mainittujen lisäksi. Siitä muodostuu 7,20 euron lisämaksu. Toimitettaessa pyörä bussiennakolla se maksetaan vasta vastaanotettaessa, täten tietysti ei muodostu etukäteismaksusta muodostuvaa periaatteellista riskiä.

Muussa tapauksessa nouto tai rahat tilille, pyörä Matkahuoltoon. Matkahuoltohan kuljettaa pyörän sitten ajokuntoisena perille noin vuorokaudessa. Suojaan pyörän ennen kuljetukseen laittamista.

Postipaketilla tai postiennakolla lähetettäessä kulut sovitaan erikseen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vuosimalli on 2007, mutta vuoden 2011 runko on täsmälleen sama vain eri tarroilla. Rungon paino on siis vain tuo 1790 grammaa takajousituksen kanssa. Saman painaa siis 2011 Scott Spark RC, Scott:n XC-täysjoustojen lippulaiva. Nämä hiilikuiturungothan kestävät sitten eliniän, jos näitä ei erikseen sitten ei riko.

En ole tavannut ottaa vastaan pyöriä vaihdossa, järkevämpi laittaa esim. tänne myyntiin.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Viestiketju on suljettu. Sisältö on puutteellista tai sääntöjen vastaista.
×
×
  • Luo uusi...