Jump to content

O: Lähes kaikki, mitä sinkulaprojektiin osaat tarjota!


pikku-antti

Recommended Posts

Terve! Eli olen eilen ostanut ensimmäisen projektipyöräni. Nopsan retkipyörä lähti kympillä matkaan, mutta ei ole kunnossakaan kehumista. Tarkoituksena on rakennella siitä itse harrastusmielessä single speed -mallinen käyttöpyörä, jolla kruisailla kaupungilla, mutta jolla mahdollsesti taittuu pidempikin matka. Hakusessa on siis lähes kaikki runkoa, haarukkaa, stongaa ja tankoa lukuunottamatta.

Budjetti pyritään pitämään mahdollisimman alhaisena, siksi tarjoa mielummin nurkkiin kertyneitä, ylimääräisiä osia halvalla (tai jopa ilmaiseksi! :D ) kuin viimeisintä huutoa olevaa alan muotitavaraa. Myöskään mitään kummempia suunnitelmia/näkemyksiä ei vielä ole muodostunut. Päivitellään tätäkin, jahka kuva selkenee.

Siksipä OSTETAAN TAI OTETAAN VASTAAN:

-Satula (mallilla ei juurikaan näin alkuun väliä, kunhan olisi ehjä)

-Kiekot. Kaikki ehdotukset otetaan vastaan. 28". Merkillä ja mallilla ei juuri ole väliä, kunhan toimii ja on siedettävän kapeat sekä suorat.

-Kumit. Hakusessa suht kapeat renkaat (25-30mm) joten tämän tyyppiset tarjoukset priorisoidaan. Pyörä tulee käyttöön Helsingin kantakaupungin alueelle (sporakiskoja, ajoittaista nupukiveä jne..) Te varmaan osaatte paremmin sanoa, minkälainen rengas toimii parhaiten Stadissa. Värillä tms ei ole niin väliä, kunhan rullaa ok. Sisäkumeja saa tarjota myös.

-Polkimet. Keskiö lienee Fauber, joten onko kyseessä silloin 1/2" kierre? Ja siis ideana olisi saada häkit/hihnat tms, joten jonkin sortin kiinnikkeet pitäisi olla. Myös valmiita paketteja saa toki tarjota.

-Takaratas + spacerit. Käsittääkseni semmoiset tarvitsen myös?

-Jarrukahvat. Toinen ainakin vaikutti olevan hiukan murtunut + haluaisin piuhat piiloon kahvateippien alle. OSTETTU

-Lisäksi kaikkea mahdollista, mitä voit vaan olettaa minun tarvitsevan, saa mieluusti tarjota. Vähän käytettyjä vaijereita, ketjut, hyväkuntoiset kahvateipit?!? Ihan mitä vaan!

En ole pyörään ehtinyt tutustua vielä juuri ollenkaan, todennut vaan että se on lukossa (rautasaha on siis tämän konversion aloittava työkalu :D ) ja ainakin etuvanne vaikutti heittävän vähän. Olen joskus junnuna fiksaillut vähän pyöriä, mutta kaikki ylimääräiset rojut ja kamppeet on lentänyt jo vuosia sitten vanhempien varastosta romulavalle. En myöskään osaa rihdata kiekkoja, en varmaan edes opettele tämän projektin kanssa, kun muutakin hommaa on todella paljon.

Myös mimmille pitäisi ehkä hommata fillari, jota luultavasti pitäisi vähän fixailla, joten myös muunlaista osaa saa tarjota.

SINUN ROMUSI ON MITÄ LUULTAVIMMIN MINUN AARTEENI!! ;)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Luo uusi...