Jump to content

Specialized Roubaix Pro (Force/Red AXS) endurance-pyörä vm2020, 56, Vantaa


kailinds

Recommended Posts

Merkki: Specialized

Malli: Roubaix Pro (Force/Red AXS)

Lyhyt kuvaus: endurance-pyörä vm2020

 

Rungon koko: 56

 

Kuvaus: Myydään käytön vähyyden vuoksi mukavin maantiepyörä, mitä markkinoilta löytyy eli viimeisimmän sukupolven Specialized Roubaix.
Pyörässä on edessä Future Shock 2.0 vaimennus hydraulisella vaimennuspatruunalla, mikä tasoittaa menoa 20mm joustomatkallaan. Vaimennuksen voi myös lukita kokonaan näin halutessaan. Matalalta kiinnitettävä satulatolppa joustaa myös taaksepäin samat 20mm.
Roubaix taipuu myös kevyeen graveliin, sillä siihen mahtuu alle 34mm renkaat (minulla ollut käytössä WTB ByWay 34mm). Roubaixilla voitettiinkin viime vuoden gravel-MM:issä hopeasijat sekä miesten että naisten sarjoissa.

Tämä pyörä on vuoden 2020 toiseksi paras malli eli Pro, jossa on Sram Force AXS 2x12 -sähkövaihteet. Pyörää on paranneltu alkuperäisestä vaihtamalla kammet ja kasetti kevyempiin Sram Red AXS -sarjan osiin ja lisätty Sram/Quarq -kaksipuoleisesti mittaava wattimittari. Satula on vaihdettu superkalliiseen ja mukavaan 3D-tulostettuun S-Works Power Mirroriin ja kiekot nopeisiin ja näyttäviin DT:n ARC-aerokiekkoihin.

Pyörä on kokoa 56, joka Specializedin suosituksen mukaan sopii 175-180cm mittaiselle kuskille (menee varmaan vähän pidemmällekin). Olen itse 180cm ja pitkillä jaloilla varustettu.

Tämä Spessu on varustettu huippuosilla kuten listauksesta näkyy:
FRAME: Carbon FACT 10R, Rider First Engineered™ (RFE), FreeFoil Shape Library tubes, threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc
FORK: Carbon 12x100 mm thru-axle, flat-mount
SHOCK: Future Shock 2.0 w/ Damper, Smooth Boot
HEADSET: Specialized
HANDLEBARS: S-Works Carbon Hover Drop 125mm, Reach 75mm, Width 420mm
STEM: S-Works Future Stem, 90mm, titanium bolts
TAPE: Specialized Roubaix S-Wrap
SADDLE: Specialized Power Pro 143mm, carbon base, titanium rails
SEATPOST: S-Works Pave SL carbon, 380mm, 20mm setback
SEAT BINDER: Hidden drop clamp
FRONT BRAKE: SRAM Force eTAP, hydraulic disc
REAR BRAKE: SRAM Force eTAP, hydraulic disc
BRAKE DISCS: SRAM Centerline XR 160mm
SHIFT LEVERS: SRAM Force eTap AXS
FRONT DERAILLEUR: SRAM Force eTAP AXS + Absolute Black Chain Catcher
REAR DERAILLEUR: SRAM Force eTAP AXS
CASSETTE: SRAM Red AXS XG1290, 12-speed, 10-33t
CRANKSET: SRAM Red AXS DUB, 12-speed, 172.5mm
CHAINRINGS SRAM Force X-Sync 46/33T
BOTTOM BRACKET: SRAM DUB BSA 68
CHAIN: SRAM Force eTAP AXS 12-speed
PEDALS: Shimano Dura-Ace SPD-SL R9100
FRONT WHEEL: DT Swiss ARC 1400 Dicut DB 60mm + ceramic bearing upgrade
REAR WHEEL: DT Swiss ARC 1400 Dicut DB 60mm + ceramic bearing upgrade
FRONT TIRE: Continental GP5000TL, 700x28mm
REAR TIRE: Continental GP5000TL, 700x28mm
INNER TUBES Stan's Notubes
AXLES: J&L Alloy axles
BOTTLE CAGES: Tune Wasserträger 2.0 x2
OTHER: Specialized (computer) accessory mount

Minä olen pyörän toinen omistaja. Ostin pyörän syksyllä 2020 1850km ajettuna ja nyt olen itse ajanut sillä n. 1600km.
Pyörä on erittäin hyvässä kunnossa takahaarukan vasemmassa päässä olevaa pientä naarmua lukuunottamatta. Vaihteiden akut ovat hyvässä kunnossa ja kahvoihin on juuri vaihdettu paristot. Alla olevilla Contin renkailla on ajettu n. 700km, samoin takapakalla. FS2.0 -vaimennuspatruunan 500h huoltovälistä on arviolta jäljellä vielä melkein 400h.

DT:n etuvanteeseen on tullut murtuma sen osuessa routavaurioon. Hiilikuitukorjauksiin erikoistunut JED Bikes on korjannut vanteen uudenveroiseksi (kuitti löytyy). Ainoastaan DT:n logo puuttuu ja sellaisen tarrankin saa hankittua jos on tarvetta. Samassa yhteydessä kiekkojen napohin laitettiin keraamiset laakerit rullaavuutta parantamaan.

Pyörän mukana tulee akkulaturi, ohjekirjat, ohjainlaakerin työkalu, tietokonetelineen adaptereja, alkuperäiset Specialized-akselit ja n. 1800km ajetut Specialized Turbo Pro 28mm renkaat & sisäkumit.

Tämä pyörä vastaa täysin 2023-mallia (identtinen runko, eri väri) ja on Pro-mallia parempi osiltaan. Uusi Pro maksaa 9400 eur ja sen saatavuus on ollut 2022 ja 2023 0% luokkaa.
Voin myös myydä pyörän ilman kiekkoja (kiekot, renkaat, jarrulevyt, kasetti) jolloin voin pudottaa -1000€ pois hinnasta.
Huom. Kuvasta poiketen pyörän hintaan eivät kuulu S-Works -satula eikä tehomittari.

Pyörä sijaitsee Vantaan Kuninkaanmäessä. En postita, mutta voin tulla pyörän kanssa vastaan, mikäli ostaja asuu kauempana.



 

Hinta: 3950€

 

Paikkakunta: Vantaa

Maakunta: Uusimaa

 

Yhteystiedot: nollaneljänolla 6585724, kai.lindstrom(at)gmail.com, YV

 

IMG_1830.jpegIMG_1833.jpegIMG_1837.jpegIMG_1838.jpegIMG_1840.jpegIMG_1841.jpegIMG_1843.jpegIMG_1844.jpegIMG_1847.jpeg

 

Muokattu: , käyttäjä: kailinds
Hintaa laskettu
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Liity keskusteluun!

Voit kirjoittaa nyt ja rekisteröityä myöhemmin. Jos sinulla on jo käyttäjätunnus, kirjaudu sisään käyttäksesi tiliäsi.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muotoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Luo uusi...