Jump to content

MYYTY Cube Cross Race Disc 2013 53cm, Helsinki


kaukkis

Recommended Posts

Rungon koko (lisää myös otsikkoon): 53

Hintapyyntö: 550e

Paikkakunta (lisää myös otsikkoon): Helsinki

Yhteydenottotapa: sähköposti, yv

Kuvaus: 

 

Runkokoko 53cm (M), joka ilmeisesti Cuben taulukon mukaan menisi virallisesti 170cm-175cm pitkälle kuskille. Olen itse 180cm paikkeilla ja olen tämän kanssa pystynyt elämään, vaikka joissain harvoissa hidasvauhtisissa tilanteissa jalka osuukin kääntäessä eturenkaaseen. 
Toki tässä on vähän yksilöllistä vaihtelua, omasta mielestäni on ollut näppärän kokoinen.

Ostettu käytettynä keväällä 2015. Olen tämän jälkeen ajanut tällä pääasiassa työmatkalenkkiä 10-15km päivässä vaihdellen. Näiden lisäksi ajettu muutamia 20-30km lenkkejä per kesä. 

Huollettu huollossa muutamaan otteeseen. Näissä ei ole käynyt ilmi mitään isompaa. Viimeisin huolto tehty keväällä 2018. Tämän jälkeen pyörällä ajettu n. 200-300km. Ollut sittemmin varastossa, eli kunnon pesu ja ainakin jonkinlainen yleishuolto tarpeen. Viime huollossa mainittu että ketjun vaihto rupeaa olemaan hiljalleen ajankohtainen.

 

Tankonauhat alkavat olemaan vaihtokunnossa. Satulassa kulumaa. Jotakin pientä käytössä tullutta kulumaa, enimmäkseen kuitenkin oikein hyvässä kunnossa ikäänsäkin nähden. Ei ole kaatunut kertaakaan ainakaan omassa käytössä. Koitin kuviin saada kaikki mainittavat jäljet.

Vasemman ohjaustangossa olevan jarrukahvan “sokka” (eli se joka pitää itse kahvan rungossa. Vähän luisuu pois käyttäessä, ei ole tippunut vielä kertaakaan. Muutenkin itse olisin nämä lisäjarrukahvat ottanut pois seuraavassa tankonauhojen vaihdossa.

 

Pyörään on vastikään vaihdettu ihan uudet WTB CrossBoss 35 TCS, 700x35c-renkaat. 
Polkimet ovat ihan perus muoviflätit, kun otin varsinaiset polkimet uuteen pyörään.

 

Mukaan saa myös Cube Race-ajotietokoneen. Tämän anturi vähän raapinut pinnoihin, mutta toimii. Tähän tosin tarvitsee vaihtaa paristo, jonka saa mukaan.

 

Itse en käytössä ole huomannut mitään nipottamista toiminnasta, jotain perus vaihteiden ja jarrujen säätöä lukuunottamatta. Itse vaihdoin juuri isompaan 1x12 vaihteistolla olevaan nestejarruilla juuri tuon kanssa kun en enää näiden kanssa jaksa säätää.

 

Cuben omilta sivuilta otetut speksit, itse olen vakiona tuon pitänyt näitä renkaita lukuunottamatta:

Frame: Alu Superlite 6061 Double Butted, internal cable routing, disc only
Fork: CUBE Cross Race Disc, 1 1/8" - 1 1/2"
Headset: FSA Orbit Z-t semi-integrated, top Zero Stack 1 1/8", Diameter 44 mm, bottom integrated 1 1/2"
Stem: Easton EA30 Oversized, handelbar clamp 31.8mm, 8°
Handlebar Easton EA30 Oversized 31.8mm
Handlebar tape CUBE Grip Control
Rear derailleur Shimano 105 RD-5700SSL, short cage, 2x10 speed
Front derailleur Shimano 105 FD-5700BML 2x10 speed, clamp 31.8mm
Brake/shift
levers
Shimano 105 ST-5700, 2x10 speed
Brakes Shimano BR-CX75 mech. Discbrake 160/160mm
Crankset
Shimano FC-CX50 Hollowtech II 46x36T, 170mm (53/56cm),
175mm (59/62cm), bottom bracket SM-BB4600
Wheelset Shimano XT HB/FH-M785 Centerlock / DT Swiss R520
Tire Schwalbe Rocket Ron Kevlar 33-622
Saddle Selle Italia X1 Road
Seatpost Easton EA30 27.2*350mm
Seatclamp RFR Close 31.8mm
Weight * 8,9 kg

 

Kuvat:

https://imgur.com/a/AjN9LuY

 

Lisätietoja/kuvia toimitan mielelläni, pyörää pääsee toki myös testaamaan sopimuksen mukaan.

Link to comment
Share on other sites

Liity keskusteluun!

Voit kirjoittaa nyt ja rekisteröityä myöhemmin. Jos sinulla on jo käyttäjätunnus, kirjaudu sisään käyttäksesi tiliäsi.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muotoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Luo uusi...