Jump to content
Facebookin kautta kirjautuminen poistuu ×

Vuokrataan fatbike/cyclo/MTB/pyöräkärry Turun alue


Antero_

Recommended Posts

Olen aikoinaan eksynyt pyörän selkään suoraan pyöräsuunnistuksen kautta. Nautin yli kaiken vauhdin tuomasta hurmasta ja erityisesti tunteesta, jonka voi saavuttaa liikkumalla täysin ilman minkäänlaista moottoria (pl. kauramoottori). Luonnossa liikkuminen on selviö ja toimii loistavana tasapainona työstressille ja kiireelle.

Kalusto on muutamien vuosien kuluessa kasvanut kattamaan useita maastopyöriä, cyclocrosseja, sekä viimeisimpänä läskipyöriä. Fatbiken ohella tallista löytyy mm. pyöräkärryä lapsille, sekä tavaran kuljettamiseen sopivia vermeitä.

Olen alkanut harkitsemaan, josko polkupyörille olisi olemassa vuokrausmahdollisuutta. Yleisesti polkupyöriä (erityisesti läskejä) saa vuokrattua näppärästi lapin lomakohteista tai vastaavista, verrattain kovaan hintaan. Tämä on tietysti sesongin pituuden ja olosuhteiden vuoksi melko hintava vaihtoehto. Miksi homma ei toimisi myös eteläisessä Suomessa? Löytyy vastaavanlaisia kohteista toki myös lähempää, sillä Järvenpäästä löytyy fatbikevuokraus.com.

Pikemminkin omana harrastuksena, kuin varsinaisena leipätyönä, olen harkinnut vuokraustoiminnan aloittamista. Tarkoitukseni on nyt kartoittaa mielenkiintoa polkupyörien vuokraukseen Turun alueella.

Ennen idean alas ampumista todetaan vielä kerran, että leipäni saan ihan muualta. Haluan tuoda läskit, maastopyörät ja cyclot kaikkien ulottuville. Kerrostaloasukeille on vaikeaa varastoida useita pyöriä, lisäksi varusteet syövät kiitettävästi pääomaa. Miksi esimerkiksi ostaisit lapsille peräkärryn kun voit vuokrata sen reissun ajaksi?

Arvostaisin kommentteja seuraaviin kysymyksiin ja kannanottoihin?

  • minkä tyylin pyörät mielestäsi olisivat vuokraukselle parhaat vaihtoehdot (fatbike/cyclo/maasto/maantie)?

  • olisitko kiinnostunut vuokraamaan esimerkiksi pyöräkärryä (1 lapsen/2 lapsen)?

  • minkä verran olisit valmis maksamaan vuokrauksesta ja mikä ajanjakso olisi sopiva (viikko/vkl)

Kiitos paljon vastauksista! Jos homma osoittautuu kiinnostuksen osalta nollatuottoiseksi, olen valmis perustamaan yrityksen vuokraustoimintaa harjoittamaan. Jos kiinnostuneita löytyy, vuokraus  onnistuu jo nyt.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
×
×
  • Luo uusi...