Jump to content

kokemusta canyon nerve tai radon skeen /slide pyöristä


vinja

Recommended Posts

hei,

voisitte auttaa miestä ylämäessä. Käyttökokemuksia haen pyöristä? Samalla oikeaa kokoa? Jos  oikein olen ymmärtänyt niin skeen olisi xc tyyppinen. Nerve ja slide yleiskäyttöpyöriä enemmän polkuajeluun tarkoitettuja. Olenko oikeassa vai pahasti metsässä? miten pyörät kestää, notkuuko runko jne?

Suurin mietinnän aihe on tuo koko. Olen sellainen välikoon kaveri 181cm pitkä. Inseam 88 (tässä todennäköisesti virhettä). Eli koko m tai L canyon, 18 tai 20 radon.

Olisi hienoa jos voisitte kommentoida asiaa asiallisesti. Ja jos joku sattuisi asumaan Helsingin lähettyvillä omistaen kyseistä kyseisiä pyöriä ja mahdollistaisi runko koon testauksen niin se vasta auttaisi.  Ja aina saa myös tarjota vaihtoehtoja tai jopa tarjota omaansa...

 

toivon pikaisia kommenteja

 

t. jari

Link to comment
Share on other sites

Itsellä oli tuommonen radon slide 130. Olen 188 pitkä ja inseam 93, pyörä oli kokoa 20". Vaikea sanoa miten tuo 20" sopisi sinulle, voi olla ehkä asteen iso.

 

Tuosta radonista sen verran, että siinä on tosiaan keulakulma melko loiva 67,5 ja joustoa 130mm. Oli omaan makuun liian hidas ohjaus tänne Oulun tasaisille poluille. Toinen huomio mikä tuli tehtyä pyörästä oli se että se humppasi pirusti kun polki tasaisella. Meni polkutehoa todella paljon siihen huojumiseen. Sitten kun harvoin pääsi osoittamaan keulaa alaspäin, niin silloin pyörä pääsi oikeuksiinsa. Nykyinen pyörä on Spessun Camber 120mm joustolla, joka pysyy paikallaan ku naulattu polkiessa. Kaiken kaikkiaan radon on edullinen pyörä, hyvät komponentit, ei valittamista rungossa tai muustakaan. Ei kuitenkaan ollut minua varten. Opetuksena radonin kanssa oli, että en enää ikinä osta pyörää nettikaupasta kokeilematta.

 

Kävin spessun test the best päivällä ja sain alle stumpjumperin, tuntui geometria ihan samalta kuin tuossa radonissa. Tosin sen kanssa sitten en ajatellut sitä huojumista ja olihan se stumppi mallia s-works, jota nyt ei muutenkaan kannata verrata suoraan radoniin.

Link to comment
Share on other sites

Liity keskusteluun!

Voit kirjoittaa nyt ja rekisteröityä myöhemmin. Jos sinulla on jo käyttäjätunnus, kirjaudu sisään käyttäksesi tiliäsi.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muotoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Luo uusi...