Jump to content
Facebookin kautta kirjautuminen poistuu ×

Canyon, Specialized, Trek yms. Endurance-pyörä hiilikuiturungolla, 58, Helsinki


tkarjala

Recommended Posts

Merkki: Canyon, Specialized, Trek yms.

Malli: Endurance-pyörä

Lyhyt kuvaus: hiilikuiturungolla

 

Rungon koko: 58

 

Kuvaus: Ensi kesäksi (ja syksyn ajoihin) tavoitteena löytää endurance-tyyppinen maantiepyörä. Jos olet omaasi vaihtamassa ensi kaudelle, niin laittele ihmeessä viestiä :)

Kriteereinä olisi:
- Mukavuusajon (endurance) geometria
- Hiilikuiturunko
- Rengastilaa mielellään 30-35mm renkaalle. 28mm minimi.
- Levyjarrut (ei ehdoton, mutta auttaa tuossa rengastilassa)
- Ultegran osasarja tai parempi

Olen n. 190cm pitkä ja yleensä kokona on mennyt 58-59 cm tai XL (L). Asun Helsingissä, mutta voin hyvin sopivan löytyessä n. 150km säteellä hakea.

Bonuksena arvostan erityisesti parempia (hiilikuitu?) kiekkoja, parempaa osasarjaa tai jopa sähkövaihteita ja jos mallissa sattuu olemaan jotain mukavuutta lisääviä ratkaisuja esim. satulassa tai ohjaustangossa. Wattimittari kiinnostaa myös. Ulkonäkö mielellään hillitty.

Itse olen miettinyt esim. näitä pyöriä:
* Canyon Endurace CF
* Cannondale Synapse Carbon
* Specialized Roubaix
* Cervelo R3
* Trek Domane SL
* Bianchi Infinito XE
* Focus Paralane
* Rose Reveal

Ominaisuus- ja hintaverrokkina Canyonin CF 8 (https://www.canyon.com/en-fi/road-bikes/endurance-bikes/endurace/cf/endurace-cf-8/2736.html?dwvar_2736_pv_rahmenfarbe=BK%2FBU), joka varmaan menee talvella tilaukseen, jos sopivampaa käytettyä ei löydy.

 

Hinta: <3000€

 

Paikkakunta: Helsinki

Maakunta: Uusimaa

 

Yhteystiedot: Yksityisviesti

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Bongasinkin ton tuolta torista jo, valitettavasti on todennäköisesti liian iso. Canyonia kävin aikoinaan kokeilemassa ja L on siinä oikea koko.
 

Aiemman maantiepyörän myin aikoinaan pois, kun alaselkä oli jatkuvasti kipeä. Korkeammalla ajoasennolla olevalla gravelilla, kun oon mennyt niin ei ole ollut ongelmia. Siksi toi rennompi geometria on aika lailla ykkösprioriteetti. 

Link to comment
Share on other sites

Liity keskusteluun!

Voit kirjoittaa nyt ja rekisteröityä myöhemmin. Jos sinulla on jo käyttäjätunnus, kirjaudu sisään käyttäksesi tiliäsi.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muotoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Luo uusi...