Jump to content

Myyty: Miyata 1100a (1989), 54cm


muko

Recommended Posts

Todella kovan tason maantiepyörärunko Miyata 1100a on japanilaisen kulttimainetta nauttivan maantiepyörävalmistajan taidonnäyte. Rungon jäykkyys on erinomainen ja viimeistely on virheetön. Näitä käsin Japanissa tehtyjä ensimmäisiä alumiinimaantierunkoja ei todellakaan tule joka nurkassa vastaan.

 

Rungon koko on uskoakseni 54cm ja käsin mitaten vaakaputken pituus keskeltä keskelle on melko tarkkaan 55cm.

 

IMG_20131029_081615.jpg

 

Tämä yksilö on ollut minulla pari vuotta. Olen ajanut sillä työmatkoja käytännössä pelkästään hyvällä säällä. Edellinen omistaja oli triathlon-harrastaja, joka oli vaihtanut nykyaikaisempaan pyörään jo muutama vuosi aiemmin. 

 

Pyörän osasarja on jarruja lukuunottamatta Shimano 600, eli aikansa parasta sarjaa. Kammet, ohjainlaakeri, vaihtajat ja vivut ovat siis kaikki Shimano 600. Jarrut olivat pyörän ostaessani aikakausiuskolliset Shimano Santé:t, mutta olen paremman tehon vuoksi vaihtanut ne nykyaikaisiin Tiagra-jarruihin. Alkuperäisjarrut ovat myös tallessa. Kiekot olivat muistaakseni Mavic-kehäiset tuubikiekot, jotka voisin antaa kaupantekijäisiksi kuvassa näkyvien Ambrosioiden lisäksi.

 

Muuta huomioitavaa: Stemmin putki oli jumittunut täysin paikalleen, minkä vuoksi päädyin hankkimaan pyörään uuden hiilikuituisen etuhaarukan. Alkuperäinen haarukka on kuitenkin tallessa, ja kuuluu myös kauppaan. Eturattaat kaipaavat vaihtoa - isomman vaihdoinkin jo lahjesuojaan. Kuvan polkimet eivät sisälly kauppaan, mutta miljoonalaatikosta löytynee ainakin tavalliset SPD-polkimet, jos niille on tarvetta.

 

Hintapyyntö: 350 €

Paikkakunta: Espoo

Link to comment
Share on other sites

Liity keskusteluun!

Voit kirjoittaa nyt ja rekisteröityä myöhemmin. Jos sinulla on jo käyttäjätunnus, kirjaudu sisään käyttäksesi tiliäsi.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muotoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Luo uusi...