Jump to content

Tacx NEO MYYTY! Original Harjoitusvastus, Helsinki


hilsu

Recommended Posts

Merkki: Tacx NEO MYYTY!

Malli: Original

Lyhyt kuvaus: Harjoitusvastus

 

Kuvaus: Alkuperäinen NEO.

Toiminut täysin virheettömästi ja eleettömästi.

Mukana tulevat varusteet mahdollistavat sekä perinteisen kiinnityksen että läpiakselipyörän kiinnityksen.

XXS kokoinen naisten Canyon levyjarrupyörä menee, kuten kuvassa näkyy, eikä hankaa jarrusatulaa.

Mukaan:

- alkuperäinen kiinnityspinni pikalinkkupyörää varten
- läpiakseliadapteri
- alkuperäinen etupyörän koroke
- 11 pakka tai 10 pakka valinnan mukaan
- toinenkin noista pakoista käyttövalmiina ylimääräisessä alkuperäisessä vapaarattaassa lisähintaan 40 € tai ilman rattaita pelkkä varavapaaratas 0€ (eli sisältyy)

NEO käy siis hyvin myös perhekäyttöön pyörää vaihdellen, vaikka herralla ja rouvalla olisikin erilainen pakka ja/tai vain toisella läpiakseli. Pyörän ja setupin vaihtaminen ajajien välillä toimii ihan hyvin.

Ostin uutena Suomesta. Tietenkin säilytetty ja ajettu ainoastaan sisätiloissa. Ensimmäinen omistaja myy.

Käyttöopastus tietenkin.

Nouto. Helsinki ja Vantaa alueella kuljetus ehkä mahdollista sopia samaan hintaan, mutta kuljetus vasta kaupanteon jälkeen.

Linkki valmistajan sivuille:

https://tacx.com/product/neo-smart/

 

Hinta: 800

 

Paikkakunta: Helsinki

Maakunta: Uusimaa

 

Yhteystiedot: [email protected]

 

IMG_NEO3.jpgIMG_NEO2.jpgIMG_NEO1.jpg


Muokattu: , käyttäjä: hilsu
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä oli sama tilanne toisinpäin 3 vuotta. Puolisolla 11 läpiakseli ja minulla 10 pikalinkulla.

 

Mukana siis sekä 10, että 11 pakka kiinni omassa vapaarattaassaan, nipussa siis.  Ilmoituksen valokuvassa näkyy toinen pakka-vapaaratasnippu ja toinen pikalinkuista irroitettuna säilytystä varten. Ratasnipun vaihto on ihan helppoa, se on helpompi nähtynä ja itse tehtynä, kuin luettuna.

 

Pitkän tekstin ei kannata antaa hämätä, sillä fillarin vaihto on vain ja ainoastaan kolme työvaihetta: irrota fillari trainerista -> vaihda pakka -> kiinnitä toinen fillari.

 

Eli pikalinkkuhomma vielä erikseen selitettynä:

- molemmilla kiinnitystavoilla on omat kiinnitysholkkinsa (siis fillarin takahaarukan hahlojen vastakappaleet) jotka ovat vuorollaan kierrettynä kiinni traineriin. Rattaan puoleinen hahlo kiinnittää samalla myös pakka-vapaaratasyhdistelmän traineriin.

- molemmilla kiinnitystavoilla on myös oma pikalinkkunsa traineria varten.

- nämä molemmat pikalinkut tulevat nyt tietenkin trainerin mukana 

- fillareiden omaa pikalinkkua tai läpiakselia ei tarvita tässä ollenkaan, laita ne varmaan talteen kevättä odottamaan.

- irto-osat (hahlot) säilytetään omassa pikalinkussaan kuin vartaassa, jos ei käytössä. (Kuva yllä.)

 

Fillarin vaihto tapahtuu seuraavasti ulkomuistista. Lähtötilanne: fillari on kiinni trainerissa, vaihdetaan siihen toinen.

- valitse pienen takarattaan vaihde, poista trainerista pikalinkkuakseli ja ota fillari pois trainerista. Tämä on itsestään selvää.

- vaihda ensiksi vaikka ei-vetopuolen kiinnitysholkki, laita poistetut osat järjestyksessä oman juuri irroitetun pikalinkkunsa varteen säilytykseen. Helppo homma.

- avaa trainerissa vapaarattaan kiinnitysholkki kuusiokoloavaimella (10v) tai kiintoavaimella (11v). Helppo homma, ei ole tiukassa. Laita tämäkin vartaaseen säilytykseen. Myös helppo homma.

- vedä pakka-vapaaratasnippu pois, tulee melkein itsestään. Helppo homma.

- laita toinen pakka-vapaaratasnippu tilalle. Auta hieman pikalinkun varrella, että vapaarattaan kynnet menevät trainerin rungon sisään, ihan helposti menee "heittämällä." Helppo homma.

- kiristä vapaaratas kyseisen pyörän kiinnityspinnissä säilytyksessä olleella holkilla. Se on siis samalla se trainerin osa, johon fillari kiinnittyy. Älä kiristä liikaa, ihan KEVYESTI kiristys kuusiokololla (10v) tai kiintoavaimella (11v) ja kahdella sormella, kiinnitys on alumiiniholkki.

 

-VALMIS, enää toinen fillari kiinni traineriin, tämähän on rutiinia:

 

- varmista ensin että on pienen takarattaan vaihde (löysää ketjuun.) Laita fillari traineriin, Perinteinen pikalinkkukiinnitteinen osuu korvakkeisiin lähes itsestään. Läpiakselipyörää saattaa joutua hieman asettelemaan, että istuu korvakkeissa hyvin.

- lopuksi tietenkin kiinnitä trainerin pikalinkku paikalleen. Fillarin tappihan on talvisäilytyksessä, sitä ei tässä tarvita.

 

- Ajamaan.

 

Valmis!

 

Suurin yksittäinen homma on nostaa irrotettu ilman takapyörää oleva ketjut löysänä roikkuva fillari pois tieltä ja aikanaan nostaa uusi pyörä seinältä trainerin luokse. Ketjuihin ei tarvitse käsin koskea. Rataspakkanippua kannattaa käsitellä kangasrättiin kiedottuna sormien likaantumista välttääksesi.

 

Ei mene montaa minuuttia, muuttuu rutiiniksi tosi pian.

 

 

Muokattu: , käyttäjä: hilsu
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Liity keskusteluun!

Voit kirjoittaa nyt ja rekisteröityä myöhemmin. Jos sinulla on jo käyttäjätunnus, kirjaudu sisään käyttäksesi tiliäsi.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muotoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Luo uusi...