Jump to content
Facebookin kautta kirjautuminen poistuu ×

Cyclo-crossin rengasvalinta?


Gruuvi

Recommended Posts

Tervehdys! Olen melkoinen keltanokka näissä asioissa, joten apuja kaivattaisiin.

Eli tarkoitus olis löytää talvirenkaat omaan cyclo-crossiini (Merida 500, vuosimalli 2017). Tällä hetkellä kesärenkaat 28 - 622 (700 x 28c) jotka todella helposti menee haarukoiden väliin.

Kysymykset joihin toivoisin vastauksia; kannattaisiko ostaa talvea varten ihan omat vanteet + nastarenkaat (mahdollisimman leveät renkaat talviajoon)? Miten valitsen tällöin parhaan koon, jotta ei mene liian ahtaaksi? Vai olisiko järkevintä iskeä nykyisten vanteiden päälle vaan nastarenkaat, minkä kokoiset uskaltaa ostaa vai pystyykö tätä edes määrittelemään?

Kaikki neuvot erittäin tervetulleita, tarvittaessa annan tarkentavia tietoja koska en nyt osannut enempää sanoa.

Link to comment
Share on other sites

Pari kertaa olen samaa suunnitellut, mutta ostoskorin hintalapun kasvaessa turhan suureksi, olen päättänyt käyttää kahdesti vuodessa vartin verran enemmän aikaa renkaiden vaihtoon.

 

Toisaalta jos (ainut) fillari on pääasiallinen kulkuneuvo, eikä ilman sitä pärjää, niin varaosan saatavuutta omasta varastosta saattaa joinain hetkinä arvostaa. Näppärähän on myös käyttää ylimääräiset kiekot vaikkapa rihtauksessa, kun toisilla voi kurvailla pajalle.

 

Päivitystarpeellahan ostoksen voi myös perustella, jättää vanhat ja huonot talveksi :)

 

Sopiva rengasleveys löytyy mittaamalla ahtain kohta, sen jälkeen valkkaa vaikkapa pari senttiä kapeamman renkaan. Esimerkiksi Marathon Wintteristä löytynee sopiva leveys: https://www.schwalbe.com/en/spike-reader/marathon-winter-plus.html

 

Link to comment
Share on other sites

Ton Meridan perusspeksissä taitaa olla 35mm kumit eli sen levyiset ainakin pitäisi mahtua jos ei oo kapeet lokarit rajoittamassa. Mulla käyttöpyörässä ympäri vuoden G-One Allroundit jokka on ihan hyvä kompromissi pidon ja rullaavuuden suhteen. Tosin eivät ole ihan kestävimmästä päästä. Jos on hinku/pakko ajaa myös pahimmilla pääkallokeleillä niin vähän halvemmalla voi päästä kun ostaa vaan toisen etukiekon+jarrulevyn ja siihen se nastarengas. Helppo sit vaihdella etupäätä kelien mukaan ja kyllä se peräpää pahoissakin paikoissa mukana tulee jos siellä on semmonen kumi että yhtään vetopitoa löytyy.

Link to comment
Share on other sites

Liity keskusteluun!

Voit kirjoittaa nyt ja rekisteröityä myöhemmin. Jos sinulla on jo käyttäjätunnus, kirjaudu sisään käyttäksesi tiliäsi.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muotoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Luo uusi...