Jump to content

Specialized S-Works Epic Carbon, 9,69 kg! yli 7000€ -1030€!


rollthrough

Recommended Posts

Yli 7000 euron hiilikuituinen 9,69 kg:n superpyörä edullisesti, pyörällä palautusoikeus! Hintaa nyt laskettu jo 1 030 euroa!

Osta tästä todella edullisesti erittäin hyväkuntoinen hiilikuituinen Specialized S-Works Epic Carbon täysjousitettu ylimmän pro-luokan kilpamaastopyörä. S-Works Epic Carbon on Specializedin erittäin kevyt älypyörä, jossa takajousitus toimii vain tarvittaessa FlowControl Brain Technology -innovaation myötä. Tämä Brain-inertiaventtiili estää takajousituksen toimimisen, kun voima kohdistuu ylhäältä ja pyörää siten voi täysin verrata jäykkäperäiseen xc-pyörään poljintehokkuudessa tasaisemmalla alustalla. Kun voima puolestaan kohdistuu alhaalta, esim. kiven tai pudotuksen muodossa, jousitus avautuu välittömästi lukittuakseen hetken päästä automaattisesti uudestaan. Täysjoustopyöränä voi siis ajaa juurakot ja kivikot rennosti satulasta, tämä tietysti säästää energiaa ja tekee ajosta helpompaa ja nopeampaa, täten Epic on helposti nopeampi maastossa verrattuna normaaleihin jäykkäperäisiin ja muihin täysjoustopyöriin, jotka jäävät sitten viimeistään tasaisemmalla osuudella taakse.

Täysjoustopyörää seisaaltaan ajanut tietää miten paljon takajousitus syö tehoja ja tekee esim. kiipeämisen raskaammaksi. Tätä ongelmaa Epicissä ei siis ole. Specialized Epicillä on voitettu XC:n maailmanmestaruus, maailmancup pariin kertaan ja maraton-ajon maailmanmestaruus juuri varmasti pitkälti tuon patentoidun innovaation myötä. Epic onkin tarkoitettu hyvin nopeaan, mutta mukavaan xc-maastoajoon. Patentoimisen myötä tekniikkaa ei ole saatavilla minkään muun valmistajan pyörissä.

Tässä Specializedin havainnevideo FlowControl Brain -teknologian toimimisesta. FlowControl Brain on toisen polven Brain-teknologiaa ja teknologian myötä lukituksen poisto toimii viiveettä. Tämän uuden Brainin voi myös säätää Firm-Soft-säätimellä Trail Tune -asentoon tai kokonaan aukiolevaksi.

Specializedin sivuilta:

"The Epic® is the fastest mountain bike in the world, with a World Championship and a string of World Cup victories to prove it."

Our new FlowControl Brain allows the Epic's AFR rear shock to instantaneously transition between firm and fully active settings, enhancing both efficiency and control. For race situations or just high-performance riding, the Epic's Brain can be dialed to a hardtail firm setting, guaranteeing maximum efficiency on both rough and smooth terrain.

Epic:ssä on käytössä FACT-teknologia (Functional Advanced Composite Technology). Tässä kuvaus Specializedin sivulta:

FACT is the process of combining disciplined engineering, cutting-edge fabrication techniques, appropriate material selection, round after round of prototyping and an endless cycle of testing to create composite bikes that are perfectly suited for the ways people actually ride.

S-Works on Specializedin lippulaivamallisto, jolla kansainvälisen Specialized-tehdastallin kisakuskit ajavat. Kyseessä on aidosti siis kovimman luokan kisakone.

christoph_sauser.jpg

http://autobus.cyclingnews.com/mtbphotos.php?id=photos/2006/apr06/mtbXCworldcup1/christoph_sauser

Word Cup -voittaja Christoph Sauser ja Specialized S-Works Epic Carbon

sauser.jpg

http://www.lifecycle.net.au/2007/08/17/epic-win/

Sauser, S-Works Epic ja maratonin maailmanmestaruus

xin_06209042216427502780310.jpg

http://news.xinhuanet.com/english/2007-09/22/content_6771029.htm

xin_5520904221718593044253.jpg

http://news.xinhuanet.com/english/2007-09/22/content_6771029_1.htm

Brain-teknologialla on saavutettu voittoja myös naisten ajamana, tässä Liu Ying

Pyörän runko (+ satulatolppa) maksaa pelkästään $3300.

Pyörän alkuperäiset osat ovat jo itsessään omassa luokassaan, onhan kyseessä Specializedin maastopyörien lippulaiva, mutta tätä pyörää on päivitetty siitäkin, siten alkuperäishinnaksi voidaan määritellä yli 7000 euroa. Osasarja on SRAM X-0:n (takavaihtaja, vaihteensiirtäjät), lisäksi Dura-Ace 7900 -etuvaihtaja. Pyörän ohjaustanko, ohjainkannatin ja satulatolppa ovat päivitetty erittäin keveiksi ja tyylikkäiksi Ritchey WCS (World Cup Series) Wet Black -osiksi. Ketju on niin ikään SRAM:n 9-vaihteisten lippulaivasarjaa, PC-991. PC-991 on siis Shimano XTR:n kilpailija. Jarrut ovat erittäin kevyet Magura Marta SL:t.

MM-tason pro-ajajat ovat hyvin yleisesti jo pitkään käyttäneet SRAM X.0 Twist Shifter -vaihteensiirtimiä, jotka ovat liipaisinmalleja keveämmät, mutta myös huomattavasti nopeammat ja vaivattomammat käyttää.

Pyörän hiilikuituiset kammet ovat todellista pro-luokkaa. Kolmen rattaan asetuksellakin tämä Bontrager XXX Carbon -kampisetti on äärimmäisen kevyt ja silti vahvatekoinen, Shimano XTR M970:tä keveämpi. Kampien päät on suojattu metalliosin, jotta kiviin iskemiset eivät aiheuta jälkiä itse hiilikuituun. Kampisetin lähes 800 dollarin hinta viestiikin laadusta.

Satula on Vanox-putkinen hiiilkuiturunkoinen Selle Italia SLR XC Gel Flow, erittäin kevyt huippusatula, joka geelipehmusteen ja flow-ominaisuuden puolesta sopii erittäin pitkäjaksoiseenkin ajoon. Flow-teknologian myötä satula on anatomisesti muotoiltu estämään puutuminen. Vanox-kiskot (titaani-teräs-vanadium-seos) ovat titaania kestävämmät, silti erittäin kevyet.

Kiekkosetti on niin ikään erittäin kevyt (~1400g), mutta kestävä ZTR 355. Kyseessä ovat tubeless-kiekot eli niihin voi suoraan laittaa paitsi UST-renkaat, niin yhtä lailla mitkä tahansa litkut sisällään pitävät renkaat.

Pyörä on koottu jokainen yksityiskohta huomioiden. MT Zoom:n titaaniset pikalinkut, Maximum-etuvaihtajan panta, titaaninen XXF-satulatolpan kiristin sekä Alligator Aries 180- ja 160-jarrulevyt ovat paitsi äärimmäisen keveitä osia, niin sopivat punaisen värinsä puolesta erinomaisesti pyörän musta-punaiseen värimaailmaan.

Keula on Fox:n RLC 100. Kyseessä on erinomainen keula XC-ajoon, mutta sopii myös Trail-käyttöön 100-millisenä mainiosti.

Renkaiksi voi valita joko Continental Speed King Supersonic 2.3 tai Race King Supersonic 2.2 -renkaat. Molemmat ovat erittäin keveitä ja nopeita XC/trail-renkaita.

Pyörää voi tulla kokeilemaan paikan päälle. Kyseessä on erinomainen yksilö, joka lähtee nyt mahdollisesti suhteettomankin halvalla.

Pyörän paino on vain 9.69 kg ! (alla olevasta poiketen Schwalbe Furious Fred 2.0 -renkaat ja litkut). 2010 S-Works Epic (L) painaa 10.5 kg, joten tehtyjen päivitysten myötä tässä on lähes kilon keveämpi kisakone kyseessä.

MALLI

Specialized S-Works Epic Carbon

OVH

Yli 7000 € !

RUNKO

FACT M10 carbon front triangle, Az1 construction, M5 aluminum rear triangle, sealed cartridge bearing pivots, 100mm travel, FACT carbon link

TAKAJOUSITUS

Specialized AFR Shock w/ Flow Control valve, adjustable from HT firm to Trail Tune, air spring, adjustable rebound

KEULA

Fox F100RLC, 100mm travel, air spring, alloy steerer

KAMPISETTI

Bontrager XXX Carbon, 175 mm, Stronglight CT2 32-44 tai 22-32-44 ($775)

VAIHDEVIVUT / JARRUKAHVA, OIKEA

SRAM X.0 Twist Shifter, 9-speed

VAIHDEVIVUT / JARRUKAHVA, VASEN

SRAM X.0 Twist Shifter, 9-speed

TAKAVAIHTAJA

SRAM X.0, 9-speed, carbon mid cage ($227)

ETUVAIHTAJA

Shimano Dura-Ace FD-7900 Braze-on, tuned ($130)

ETUVAIHTAJAN PANTA

Maximum, alloy, 34.9 mm

KETJU

SRAM PowerChain 991

JARRUKAHVAT

Magura Marta SL, hydraulic disc

JARRUT, EDESSÄ

Magura Marta SL, hydraulic disc ($290)

JARRULEVYT, EDESSÄ

Alligator Aries Red,180mm rotor

JARRUT, TAKANA

Magura Marta SL, hydraulic disc ($290)

JARRULEVYT, TAKANA

Alligator Aries Red,160mm rotor

ETUKIEKKO

ZTR 355, 559 x 24,2 mm, American Classic -napa

TAKAKIEKKO

ZTR 355, 559 x 24,2 mm, American Classic -napa

PIKALINKUT

MT Zoom QR Ti MTB, titaania

OHJAINLAAKERI

Cane Creek Integrated, 1 1/8" threadless, integrated alloy cups, sealed cartridge bearing

OHJAINKANNATIN

Ritchey WCS 4-Axis Wet Black, O/S 31.8x110x84D, 84/6 degree, 110 mm

OHJAUSTANKO

Ritchey WCS Mtn Flat 5D Wet Black, O/S 31.8 x 580mm, 5 degree bent

SATULATOLPPA

Ritchey WCS Wet Black, cradle 43x38, offset 25mm, 30.9mm, 350mm

SATULATOLPAN KIRISTIN

XXF, titaania

SATULA

Selle Italia SLR XC Gel Flow, vanox rails, carbon body

ETURENGAS

Continental Race King Supersonic 26x2.2 tai Continental Speed King Supersonic 26x2.3, Black Chili compound

TAKARENGAS

Continental Race King Supersonic 26x2.2 tai Continental Speed King Supersonic 26x2.3, Black Chili compound

GRIPIT

Titec Pork Rinds Grips

KOKO

M, medium (sopii kaikille 32-tuumaisen lahkeen sisämitan (farkkukoko) omaaville ja sitä lyhyemmille)

PAINO

9,69 kg !

HINTA

Vain 2440, alunperin 3470 €

Pyörässä ei ole yhtään lommoa tai murtumaa, pyörän kunto on kauttaaltaan muutenkin erittäin hyvä, kuten kuvistakin voi asian todentaa. Vanteet ovat suorat.

Pyörä on varustettu kahdella eturattaalla. Pyörän yhteydessä toimitetaan kuitenkin myös kolmas eturatas (Stronglight CT2) pultteineen. MM-tason pro-ajajat ovat yleisesti jo pitkään käyttäneet kahta eturatasta kolmen sijasta.

Pyörän mukana tulee pyörän väreihin erinomaisesti sopiva S-Works-pulloteline (ks. kuva alla).

Kyseessä on paitsi kovan luokan ammattilaistason kisaväline, myös erittäin tyylikäs kokonaisuus mustaa, punaista, harmaata ja valkoista. Keulan tarrat voi vielä halutessaan vaihtaa punamustiksi nykyisten sinisten sijasta.

Katso kuvat:

https://picasaweb.google.com/rollthrough/SpecializedSWorksEpicCarbon02?authkey=Gv1sRgCJr-0p6-jL-QOQ&feat=directlink

P1190252.JPG

Hakusanat:

xc, xc-pyörä, mtb, cross country, trail-pyörä, trail-maastopyörä, maastopyörä, täysjousitettu maastopyörä, täysjoustomaastopyörä, täysjousto, maastopyörä, pyörä, polkupyörä, Specialized Epic, Sworks, ei all mountain, Marathon, Expert, Comp, Elite, Pro, Carbon, Stumpjumper, FSR XC.

Pyörä on sarjanumeroitu, rungossa on tunnistelevy. Pyörän ostosta saa kuitin.

Pyörällä on kahden arkivuorokauden palautusoikeus. Osta siis riskittä.

Osta tästä nyt parhailla osilla varusteltu, huippukevyt ja tyylikäs hi-end-kilpatason XC/trail-superpyörä edullisesti tekemällä tarjous. Pyörää voi tulla kokeilemaan paikan päälle Ouluun. Voin esitellä pyörää myös Skype- tai Messenger-videopuhelun välityksellä.

Postitus ja maksu:

Postituskulu Suomeen Matkahuollon kautta 25 €.

Matkahuollon bussiennakko käy myös mainittujen lisäksi. Siitä muodostuu 7,20 euron lisämaksu. Toimitettaessa pyörä bussiennakolla se maksetaan vasta vastaanotettaessa, täten tietysti ei muodostu etukäteismaksusta muodostuvaa periaatteellista riskiä.

Muussa tapauksessa nouto tai rahat tilille, pyörä Matkahuoltoon. Matkahuoltohan kuljettaa pyörän sitten ajokuntoisena perille noin vuorokaudessa. Suojaan pyörän ennen kuljetukseen laittamista.

Postipaketilla tai postiennakolla lähetettäessä kulut sovitaan erikseen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest
Viestiketju on suljettu. Sisältö on puutteellista tai sääntöjen vastaista.
×
×
  • Luo uusi...