Jump to content

Kehitysehdotukset


Administrator

Recommended Posts

39 minuuttia sitten, JMM kirjoitti:

Ongelma liittynee kuvan kokoon. Rajaksi ilmoitetaan 4.8Mb, mutta 3.4Mb kuvan lataus ei onnistu. 185Kb sen sijaan latautuu ongelmitta.

 

Mun mielestä noin suuri kuvakoon rajoitus on vitsi. Jokaisen pitäs ymmärtää, että tuon kokoisilla kuvilla on ihan älytöntä rasittaa palvelinta ja muita käyttäjiä. Sopiva koko (imho) max. 100 kb. Ite kun lataan kuvia nettiin niin joka kerta teen ensin rajauksen ja sitten kuvan pienennys niin, että se on yleensä 50-75 kb. Aika simppeliä kuitenkin. Palvelin (ja toivottavasti myös muut käyttäjät) kiittää. Ja silti kuvista tulee ihan katselukelpoisia.

IMHO

Link to comment
Share on other sites

9 tuntia sitten, Tassu kirjoitti:

Mun mielestä noin suuri kuvakoon rajoitus on vitsi. Jokaisen pitäs ymmärtää, että tuon kokoisilla kuvilla on ihan älytöntä rasittaa palvelinta ja muita käyttäjiä. Sopiva koko (imho) max. 100 kb. Ite kun lataan kuvia nettiin niin joka kerta teen ensin rajauksen ja sitten kuvan pienennys niin, että se on yleensä 50-75 kb. Aika simppeliä kuitenkin. Palvelin (ja toivottavasti myös muut käyttäjät) kiittää. Ja silti kuvista tulee ihan katselukelpoisia.

IMHO

On, ja ohase kuvan kattomineki jos aukee vaikka toisee ikkunaa huomattavasti sujuvampaa ku latautuu silmänräpäyksessä verrattuna suureen kuvakokoon.

 

Eikös foorumisoftassa oo sellasta konfiguraatiota mikä automaagisesti muuttaa upattavan kuvan koon tai muuttaa kuvan reson vaikka 1980x1080 ni samalla se kokokin pienenee huomattavasti?

Link to comment
Share on other sites

Pahoittelut viivästyneestä vastauksesta, olin viikon talvilomalla ja saavuin aamulla kotiin yön matkustamisen jälkeen.

 

On 2.5.2016 at 20.52, JMM kirjoitti:

Ongelma liittynee kuvan kokoon. Rajaksi ilmoitetaan 4.8Mb, mutta 3.4Mb kuvan lataus ei onnistu. 185Kb sen sijaan latautuu ongelmitta.

Paras arvaus viasta oli PHP:n muistirajoitus, joka oli jäänyt tarpeettoman alhaiseksi palvelinvaihdon yhteydessä. Rajoitus on nyt muutettu yli suositusten.

 

On 2.5.2016 at 21.36, Tassu kirjoitti:

Mun mielestä noin suuri kuvakoon rajoitus on vitsi. Jokaisen pitäs ymmärtää, että tuon kokoisilla kuvilla on ihan älytöntä rasittaa palvelinta ja muita käyttäjiä. Sopiva koko (imho) max. 100 kb. Ite kun lataan kuvia nettiin niin joka kerta teen ensin rajauksen ja sitten kuvan pienennys niin, että se on yleensä 50-75 kb. Aika simppeliä kuitenkin. Palvelin (ja toivottavasti myös muut käyttäjät) kiittää. Ja silti kuvista tulee ihan katselukelpoisia.

IMHO

Ei se ole vitsi, kaikilla ei ole ATK-ajokortin luokkia A-Ö takataskussa.

Rajoitus on iso, mutta silti maltillinen, koska kuvan liittämisvaiheessa tehdään pienentäminen automaattisesti. Mielestäni tämä on kaikille helpoin vaihtoehto, esim. itseäni ei huvita pienennellä kuvia foorumeille, vaan sen pitää toimia automaattisesti.

Kuvan pienentäminen valmiiksi on toki huomaavaista, mutta sen ei pitäisi olla pakollista.

 

On 3.5.2016 at 07.02, AkuArttu kirjoitti:

On, ja ohase kuvan kattomineki jos aukee vaikka toisee ikkunaa huomattavasti sujuvampaa ku latautuu silmänräpäyksessä verrattuna suureen kuvakokoon.

Eikös foorumisoftassa oo sellasta konfiguraatiota mikä automaagisesti muuttaa upattavan kuvan koon tai muuttaa kuvan reson vaikka 1980x1080 ni samalla se kokokin pienenee huomattavasti?

Kuvat on rajoitettu tällä hetkellä 5kpl max 600x450px kokoon, vanhemmissa ilmoituksissa suurempia kuvia saattaa näkyä.

Esim. tämän ilmoituksen kolme kuvaa ovat kokoa 18KB, 24KB ja 25KB.

 

26 minuuttia sitten, maalinni kirjoitti:

Jumakauta, että hajottaa tuo kuvien lisääminen. Onnistuu noin joka kymmenennellä kerralla. Varsinkaan Safarilla on ihan turha lisäillä mitään. Chrome toimi tällä kertaa. Monasti jää pieni ilmoitus laittamatta, kun ei jaksa taistella kuvien kanssa!

Koittaisitko uudelleen?

 

Menen nyt nukkumaan. Ilmoittakaa, jos kuvien lisääminen vielä tökkii, niin selvitän lisää, kiitos.

Link to comment
Share on other sites

Kiitän Suloa siitä, että vaikka välillä näyttää tulevan aika rankkaakin palautetta niin silti jaksat suhtautua niihin tyynesti ja vastailet viesteihin pian ja kuitenkin, ja pyrit saamaan foorumista entistä paremman. Jos tätä foorumia ei olisi niin luulen, että useampi artikkeli olisi jäänyt myymättä. Omat hankaluudet foorumilla ovat olleet aika minimissä, luulen, että johtuu siitä, että teen joitakin asioita eri tavalla kuin muut (kuvat esim. on ns. "omalla palvelimella").

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Postaanpa nyt tähän lankaan. Onko hyviä arvauksia siitä, mikä asetus mahtaa olla poskellaan, kun en saa uusista yksityisviesteistä ilmoitusta sähköpostitse? Vaikuttaisi siltä, että saan ilmoituksen vain silloin, jos olen itse lähettänyt ensimmäisen yksityisviestin.

@Sulo

Teitkö kanssani hyvät kaupat? Ole ystävällinen ja jätä minulle palautetta, kiitos. B)

Link to comment
Share on other sites

Aluekohtaisista hauista ja hauista yleensäkin: onko niin, että kolmemerkkinen tai sitä lyhyempi haku ei anna tuloksia? Jos vaikka satulaosastolla tekee haun smp, mitään tuloksia ei tule, vaikka noita Selle SMP -satuloita on kyllä myytävänä. Jos hakusanan pituudelle on jokin rajoite, voisiko sen poistaa?

@Sulo

Teitkö kanssani hyvät kaupat? Ole ystävällinen ja jätä minulle palautetta, kiitos. B)

Link to comment
Share on other sites

Liity keskusteluun!

Voit kirjoittaa nyt ja rekisteröityä myöhemmin. Jos sinulla on jo käyttäjätunnus, kirjaudu sisään käyttäksesi tiliäsi.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muotoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Luo uusi...