Jump to content
Facebookin kautta kirjautuminen poistuu ×

Tyhmät alihintaiset julkiset tarjoukset


jenkka

Recommended Posts

Onko missään vaiheessa pohdittu sääntöihin, että tarjoukset vain yyvee viesteillä?

 

Tuli vaan taas mieleen, kun luin fatbike ilmoituksia (ei omiani), niin ihan asialliseen hintapyyntöön heitetään julkinen 500 pienempi hintatarjous ja hymiöö tai peukkua perään.

 

ilmiö on hieman sama mielestäni kuin nettiautossa, kun asialliseen hintapyyntöön lähes aina tullee julkinen alta lipan tarjous.

 

Täällä fillaritorilla, joku hieman kokemattomampi ostajaehdokas vielä saattaa luulla, että jossain asiallisessakin ilmoituksessa olisi enemmät puolet ylihintaa. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ymmärrän pointin, mutta ei varmaan keltään olisi pois, jos tarjoukset kehotettaisiin säännöissä laittamaan yyvee tai muihin yhteystietoihin. Sitten jos tavara liikkuu täyteen hintaan niin ensimmäinen ilmoittautukoon. Ko.  nettiautospämmäily voisi tällä foorumilla olla lähtökohtaisesti ei suotavaa.

Link to comment
Share on other sites

Tästäkin on kahta koulukuntaa liikkeellä, toiset vaativat tarjoukset ketjuun kaikkien nähtäville ja toisille ei ole niin väliä.

 

En tiedä mitä järjettömien tarjouksien heittelijät hakevat, kalastavatko tavaraa halvalla vai polttavatko vain aikaansa. Tori.fi:ssä näihin törmää enimmäkseen, en välitä heistä hetkeäkään.

 

Hintapyynnön pakollisuudella on pyritty välttämään räikeimmät huutokaupat/spämmäykset, ketju lukitaan jos pyyntö puuttuu. Myös turha kommentointi esim. hintalapusta on kielletty. Kiitokset tähän väliin aktiivisille käyttäjille, jotka jaksavat näitä ylläpidolle raportoida.

 

Suosituksen/säännön valvominen on myös yksi asia. Alkuvuosina kaikki viestit kahlattiin lävitse, siihen hommaan en lähde enää uudelleen.

 

Asian korjaamiseksi en näe tällä hetkellä muuta mahdollisuutta, kuin estää uusien viestien kirjoitus ilmoitukseen. Kaikki kommunikointi yksityisviesteillä tai jollain muulla tapaa. Viestin muokkausmahdollisuus sen kirjoittajalle on ehkä mahdollista toteuttaa. Uppaaminen onnistuisi näköjään tällä lisäosalla: https://invisioncommunity.com/files/file/7841-tb-bump-up-topics/

 

Yksi asia on myös liiallinen lisäosien käyttö, joiden päälle on epävarmaan rakentaa varmaa toiminnallisuutta. Lisäosa saattaa hajota seuraavassa päivityksessä tai sen kehitys voi loppua, esim. yllä olevaa ei ole päivitetty puoleen vuoteen. Tähän epävarmuustekijään liittyy myös toisessa ketjussa pohdittu "ilmoituslomakkeen" käyttöönotto.

 

Paljon on asioita.. :)

 

@jenkka

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Itse en kyllä missään nimessä tämmöistä ehdotusta kannata. Jos minä saisin päättää nii säännöt muuttuisivat samanlaisiksi ku muropaketissa. Siellä myyjä laittaa hp:n ja sitten tuotteesta käydään julkinen "huutokauppa" ja toteutuneet hinnat jäävät ketjuun. Tämä mahdollistaa sekä myyjien että ostajien realistisen hinnoittelun. Voi käydä katsomassa millä hinnalla samanlainen tuote on liikkunut ja voi pyytää samaa tai tarjota samaa uudelle myyjälle.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Itse olen kokenut sen hyvänä, että myyjä halutessaan itse lisää ilmoitukseensa ”tarjoukset vain yv:nä” tai ”tarjoukset ketjuun” ja reagoi ainoastaan asianmukaisiin tarjouksiin. 

 

Enemmän itseäni häiritsee se, että myyjät poistavat ilmoituksistaan hinnan tai parhaillaan kaiken tekstin sen jälkeen, kun tuote on myyty. Tämän tehtyään kukaan muu ei pysty saamaan edes pientä osviittaa mahdollisesta myyntiin menevän tuotteen hinnoittelusta. Toki pyynti ei ole aina toteutunut myyntihinta, mutta suuntaa antaa sekin. Saa tietysti lisätä toteutuneen kauppahinnankin, mutta se on sitten oma asiansa...

-joonash

Link to comment
Share on other sites

Kovin monille tuo luetun

ymmärtäminen on vain kovin vaikeaa, ilmoituksessa lukee selkeästi yhteydenottotapa vaikka kera puhelinnumeron , ymmärrän että on ujoja ihmisiä ja se puhuminen saattaa tuottaa tuskaa joillekin. Itse sivuutan ”väärää” kautta tulleet yhteydenotot , joskus stalkkaan josko olisi potentiaalia huutelijassa ja pyydän ottamaan haluamallani tavalla yhteyttä. 

 

Itse käytän ensisijaisesti s.posti alkuviestittelyihin, sitten siirrytään puhelimeen :) ilmoista poistan myynnin jälkeen tuon s.postin ettei jää turhaan pyörimään näkösälle.

Link to comment
Share on other sites

Liity keskusteluun!

Voit kirjoittaa nyt ja rekisteröityä myöhemmin. Jos sinulla on jo käyttäjätunnus, kirjaudu sisään käyttäksesi tiliäsi.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muotoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Luo uusi...