Jump to content

Sähköpyörä Radon Stage 5.0 26" 17" runko 1000W Oulu


Tomm

Recommended Posts

20170926_203803.jpg.bba461f80fb40d0101ea0d9c0ae6b4ce.jpg

 

Kuvien mukainen valmis paketti myynnissä seuraavan projektin tieltä.

 

Rakensin pyörän alkukesästä 2017 kun ei tällaista kaupastakaan samaan hintaluokkaan saa ja riemua on riittänyt siitä lähtien. Pyörä on tarjonnut uskomattoman hauskoja kokemuksia, kun poluille saa yliluonnollisesti vauhtia, iso mäki onkin kevyt mäki ja kampe nousee suosta rannetta kääntämällä.

 

Omien kokeilujen perusteella poistin poljinavustuksen kokonaan käytöstä, koska maastossa etenee parhaiten kaasuvivulla avustusta tarpeen mukaan säätäen tilanteiden vaihtuessa suhteellisen hektiseen tahtiin.

 

Jalkoja avustaa kaasusta käskyttämällä 1000W Bafang BBSHD keskiömoottori. Hetkellisesti antaa max 1500W. Etuvaihtaja on poistettu, mutta takapakan 9 kiekkoa riittävät kyllä sopivan välityksen löytämiseen. Pienimmällä vaihteella nousee vaikka puuhun ja suurimmalla vauhtia on metsään enemmän kuin tarpeeksi.

 

Tätä pyörää on röykytetty surutta kivikoissa ja juurakoissa vaikka kuinka paljon ja kaikki on pelannut yllättävänkin hyvin.

 

Paketin aihiona on jo ikää nähnyt Radon Stage 5.0 17" rungolla:

- Keula Rock Shox Recon 351 Solo Air (120mm)

- Takapamppu Fox RP23

- Jarrut Shimano LX

- Takavaihtaja Sram X7 9 vaihteinen

 

Kuskille sopiva pituus n. 170-180 cm.

 

Osia vaihdettu / huoltoja tehty seuraavasti:

- Takapakka uusittu (kesäkuu 2017)

- Uudet ketjut (kesäkuu 2017)

- Kaikki takajousituksen mekanismin laakerit uusittu (heinäkuu 2017)

- Takaiskarin öljyt vaihdettu (kesäkuu 2017)

- Keula huollettu, öljyt vaihdettu, pöly- ja öljytiivisteet vaihdettu (heinäkuu 2017)

- Uudet jarrupalat (syyskuu 2017)

 

Sähköjen speksit:

- Moottori Bafang BBSHD 1000W

- Etukiekkona Lekkie BlingRing 42, tämä mahdollisti ketjulinjan saamisen suoraan

- Akku 11,6 Ah Lion 48V (13S) max. ulosotto jatkuva 30A, hetkellinen 35A. Valmistaja lupaa 800 syklin jälkeen 70% kapasiteetin. Syklejä takana nyt n. 40.

- Laturi 54,6V 3A -> latausaika täysin tyhjästä aloittaen n. 4h

 

Akku kestää reipasta kaasun käyttöä n. 25km, mutta mitä enemmän käyttää omia jalkoja, sen pidemmälle tietysti pääsee. Itsellä yleensä n. 30km lenkin pärjää hyvin.

 

Akku on juntattu klemmareilla runkoon kiinni, eli se ei ole irrotettavissa. Tämä siksi, että runko oli liian ahdas akun irroittamista varten, ja nyt se on huomattavasti tukevammin kiinnitettynä. Ei lähde liikkumaan vaikka kuinka pyörä lentelee. Tarkoittaa sitä, että koko pyörä pitää olla lähellä pistorasiaa ladattaessa.

 

Kilometrejä takana sähköistettynä vajaa 900. Lisää tulee mittariin lähes päivittäin vielä toistaiseksi.

 

Ei tieliikennekäyttöön.

 

Hintapyyntö: 1990e

 

Yhteydenottotapa:

 

Tekstiviesti / soitto / whattsup toimii parhaiten

nolnelnol3170247

20170926_203651.jpg

20170926_203906.jpg

1.JPG

2.JPG

20170926_203716.jpg

20170926_203726.jpg

20170926_203823.jpg

20170926_203832.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Liity keskusteluun!

Voit kirjoittaa nyt ja rekisteröityä myöhemmin. Jos sinulla on jo käyttäjätunnus, kirjaudu sisään käyttäksesi tiliäsi.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muotoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Luo uusi...