Jump to content
Facebookin kautta kirjautuminen poistuu ×

Jäykkäperän valinta


L.P

Recommended Posts

Morjes nyt jos joku osaisi minua vähän opastaa niin olisin kiitollinen.  Olen ostamassa jäykkäperäistä 27,5 plus  kokoisilla renkailla olevaa pyörää täysjäykän fätin tilalle. 

Pienen selailun jälkeen olen törmännyt charge cookeriin ja cannondale cujoon.  hinta haarukka kyseisillä pyörillä saksan bike 24 tai vastaavasti wigglestä  pyörii n.800-1200 e

Sanomattakin selvää että mitään aivan huippu pyörää ei sillä saa, mutta varmaankin ihan ok aihion johon voi päivityksiä tehdä halutessaan.

 

Otan vastaan mielelläni opastusta tietävämmiltä. Ajelen pyörällä varmaan pääosin rentoa polku ajoa jossa on jonkin verran vauhdikkaita osuuksia ja kivikkoakin. Mutta saatan ajella myös omaksi ilokseni Hard tail enduro tyylisiä pätkiä.  Elikkä varmaankin vaihteet ja keula nyt on sitten ne merkittävimmät tekijät tässä. 

Tiedän että tämän hinnan pyörissä tuskin mitään kummallisia keuloja on. Kannattaako noissa nyt tuijottaa liikaa siihen että onko 100mm vai 120mm joustoa jos keulat muutenkin ovat ihan budjetti luokkaa?

 

Link to comment
Share on other sites

Moro. Jäykkäperässä ei mun mielestä ole paljon väliä, onko 100 vai 120 joustoa edessä, ja vaihteetkin nykyisin tuppaa olemaan toimivia. Suuntaisin katseen rungon geometriaan. Äkkiseltään Cannodalessa on loivempi ohjauskulma ja huomattavasti matalampi keskiö. Osien puolelta stemmikin on silmin nähden lyhyempi. Näiden perusteella Cannondale sopisi mielestäni paremmin vauhdikkaaseen polkuajoon. Takahaarukan pituudessa voiton vie lyhyempi eli Cooker mutta kokonaiskisan voitto silti Cannondalelle (toiset sitäpaitsi tykkää pidemmän takahaarukan tuomasta vakaudesta).

Link to comment
Share on other sites

Liity keskusteluun!

Voit kirjoittaa nyt ja rekisteröityä myöhemmin. Jos sinulla on jo käyttäjätunnus, kirjaudu sisään käyttäksesi tiliäsi.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muotoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Luo uusi...